Damasker eller inte?

Hahaha, vilken rolig berättelse. Det är lätt hänt att det blir grinigt pga att någon går fort, långsamt, vill eller vill inte pausa/fika/luncha osv. Får man dessutom lite bistert väder så kan det fort gå downhill. Jag brukar inte spänna bågen så jäkla hårt nuförtiden så man inte är efter färdplanen så fort man snörat kängorna :)

Arma människa!

Lät som en riktig skitresa.

Fjällvettet säger att gruppen och den som väljer att bära ansvaret ska anpassa sig till gruppens minst starka medlem.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det kan faktiskt vara väldigt bra att gå igenom sånt här i förväg. Dels det vanliga med Plan B osv. men även vad som gäller så man kan prata om sånt när man är ute. Är ju inte kul att lida sig igenom en vistelse i fjällen även om man själv är ansvarig för kläder, sovsäck och tält.

Askul berättelse, men tyvärr lät det som en skitresa. Synd när en person ska förstöra resan för alla andra. Om nåt likande händer igen, gör myteri! Låt fånen kuta som en idiot själv medan resten av er njuter av resan.

:)

Men jag är fortfarande glad! Vandringen ger jag inte upp (var ute en sväng i helgen senast) och efter att ha vandrat i Österrike för något år sedan så anser jag mig inte vara någon vekling som gnäller vid minsta "bump in the road".

Absolut håller jag med om vad ni säger. Det var en skitresa. Vi hade pratat igenom en del innan (t.ex. att jag var hyfsat otränad vi tillfället) Hade jag sagt till så hade ju tempot sänkts men man vill ju inte "vara sämst"/gnällig. Så där håller jag nog med om att gruppens alfahanne bör anpassa tempot automatiskt till den som är långsammast.

Alltid roar man någon!

En sovsäck med komforttemperatur på runt 0 grader är att föredra på fjället. Min sovsäck har -1 grad.

Själv kör jag med Teva sandaler. Funkar perfekt vid vad och är sköna att ha vid tältet eller i fjällstugan. Efter vadet hänger jag upp dem i var sin karbinhake på ryggsäcken och låter dem torka.

OMG. Skönt att du fortsatt att vandra. Fattar inte varför flickvännen inte passade på att ge sin alfahanne en diskret putt i rätt riktning, när de gick uppe på kammen på Helags. Och kasta gummistövlarna samma vägg. :cool:.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips