Dagsturer med 6 månaders bebis

Det lutar eventuellt åt Storliens fjällgård.
Någon som har erfarenheter av det?
Går det att handla mat i någon livsmedelsbutik utan att man behöver gå längs med E14?

Har ingen egen erfarenhet av fjällgården tyvärr, ligger ett par km från själva Storlien där Coop ligger men det går att gå dit.

E14 är inte så hårt trafikerad, det är ingen motorväg

Det finns en gränshandel bara några hundra meter från Fjällgården dit där går att gå bakvägen från viltboden om jag kommer ihåg rätt. (Gränshandel innebär ofta för storpack för köpsugna Norrmän och kan sakna saker som tex blöjor )

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Var lite meckigt att ta sig från Storlien till STF Storlien, taxi är ett alternativ men man måste då ta med babyskydd.
Blev enaforsholm istället.
Bokade rum där med frukost och middag i mitten av september

Trevligt! Jag var där för första gången i helgen på Strövtågs Fjällfestival. Tips är att gå det blå spåret från järnvägsstationen som en dagsutflykt eller lite mer utmanande upp mot Storsnasen. Glöm inte att ta med allt ni behöver det går inte proviantera där.

Jag vett det är ett gammalt tråd, men om någon undrar, så går det jättebra att vandra med barn I alla åldrar i Grövelsjön område. Bussen går dit, finns många stugor att hyra. Jämtland är också fint, nästan hela vägen med tåget,och bara en kort sträck med bussen till Storulvån (I Vålådalen finns det för många myggor :)).

Vi har alltid tältad i sommarsäsognen. Går bra att använda en vagnoverall till en liten bebis, sen finns en jättelätt och varm sovsäck, 250g, från 6 mån från USA - "Little Mo". En bebis skulle inte sova på en luftmadrass. Våran har sovit på en enkel liggunderlag från decathlon, eller skumm thermarest. Vika den dubbelt om det är kyligt.

En vinter har vi åkt turskidor och då sovit i stugorna med bebisen, fast utanför säsongen. Det går hur som helst bra. En vindsäck för amning och rast kan hjälpa:) Senare, tvärtemot, skulle jag inte chansa med en tvååring som skriker hela tiden och vill inte sitta i pulkan :)))

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips