Dagstur på Skule-berget!!!

Hallå gott folk!!
Var uppe på Skule-berget förra veckan,grymt fint!!
Men jag undrar om d finns nån som har vandrat på Höga-kustenleden som går genom parken!!Frågan gäller om man
hinner ta en dagstur till vindskyddet fram o tillbaka??
D anställda på natur-rummet sade att d var mycket block
terräng i området....Så ni som har vandrat denna del,vad säger ni??(Hade tänkt starta på parkeringsplatsen)

/Nicklas

NL; sa:
Hallå gott folk!!
Var uppe på Skule-berget förra veckan,grymt fint!!
Men jag undrar om d finns nån som har vandrat på Höga-kustenleden som går genom parken!!Frågan gäller om man
hinner ta en dagstur till vindskyddet fram o tillbaka??
D anställda på natur-rummet sade att d var mycket block
terräng i området....Så ni som har vandrat denna del,vad säger ni??(Hade tänkt starta på parkeringsplatsen)

/Nicklas
jag har gjort lite turer i området. Vilken parkeringsplats, var osv. Kan du vara lite noggrannare?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Skule..

Hade tänkt starta på Natur-rummets parkeringsplats,men d kanske blir i häftigaste laget???Har för mig nu att d var ca 2 mil till vindskyddet,skall tillbaka oxå,,,men d e klart solen är ju uppe längre där på sommarhalvåret!!Kanske man får korta av sträckan helt enkelt!

/Nicklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips