Dagens rea-tips (allmänt)!

Jag köpte ett par Haglöfs Climatic mid flex pant på Haglöfs factory outlet i Haparanda:

http://www.haglofs.se/prd/visaprod....CatNr=&NP=&Q=2&HMtrl=&Str=&show=&ak=&nid2=832

Det var en lång länk, men det är ju ett par långbyxor förstås. Priset var 320 kronor. Om jag minns rätt så fanns det bara storlek 56-58. Men för det priset börjar man nästan misstänka att det är piratkopior;) eller.....
Men inte ens piratkopierarna säljer byxor som normalt kostar 1200 kronor så billigt. Känns som om det är hyfsade marginaler på fritidskläder:)
 
... Men för det priset börjar man nästan misstänka att det är piratkopior;) eller.....
Men inte ens piratkopierarna säljer byxor som normalt kostar 1200 kronor så billigt. Känns som om det är hyfsade marginaler på fritidskläder:)
Kan vara testmodeller som aldrig kom till avslut.
Jag har köpt en del Haglöfs för halva priset på outlet och ofta är det små skillnader från de man köper i vanlig butik.

Mina Nansen hade som exempel kardborre i benfickorna och inte dragkedja. Eller var det tvärtom..? Måste kolla.
Samma med ryggsäckar, lite annorlunda spännen osv.

Jag har kollat med Haglöfs och det är deras kläder i "min" butik, inte pirat.
 
SEA Life

SEA Life butikerna i STHLm vet inte om de finns på fler ställen har just nu 50% på mkt i sitt sortiment. Butiken på sturegatan hade mkt kängor (hanwag) Marmot och Mountin Hardwear kläder kvar igår,
 
Årets Bokrea (24/2)

Har några titlar som kan vara intressanta för Utemänniskor, Källmans Överleva på naturens villkor och Monsens Stora vildmarksboken.
Båda är anmälda på Utsidan och rekomendabla
 
Albert och Herbert i Hudiksvall har flera prisvärda kläder i polyester/bomull av märket Woodstock.

Ett par trekkingbyxor för 319kr.

Ullunderställ i 65% ull, 259kr.
 
Köpte en Eka Swede 88 på Clas Ohlson i Karlstad för 84:50 idag.

Clas Ohlson tar 99 SEK för EKA Swede 92 i den mån det finns några kvar. Jag var igår och köpte alla (3 st) som dom hade kvar i butiken i Västerås.

Som bekant så slutar EKA med att tillverka knivar i Sverige

http://www.ekuriren.se/ekuriren/standard_artikel.php?id=802577&avdelning_1=113&avd

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=40677&highlight=eka+slutar&page=105

Per
 
Naturkompaniet

Naturkompaniet har börjat sin REA, den 27 Februari. Efter att ha spanat in nätrean på www. så besökte jag även den lokala butiken. Där fanns faktiskt döm om min förvåning en hel del produkter till nedsatta priser. Bl.a. Thermarest prolite liggunderlag som jag inhandlade.
 
Femma Sport

Cirka 35% rea på Haglöfs sovsäckar på Femmans Sport i Göteborg. Köpte en Haglöfs Zensor Pro 3 Short (1090 gram, +1 comforttemp) för 899 och blev väldigt nöjd med det.
 
Haglöfs LIM byxa 1400:- (2000:) på Intersport i Sthlm city... och om man vill gruppköpa, 3 för 2... grymt nöjd med mina iaf... köpte mina på förra årets rea :)
 
Stadium Outlet i Örebro har ett fåtal Crispi Stetind Gtx-pjäxor (BC-bindning, tror jag) för 999 kr. Ganska bra med tanke på att normalpriset är 2400 kr på t.ex. Naturkompaniet. Dom hade även Alpina BC för 499 vilket inte heller är så tokigt, men inte en lika bra affär som Stetind-erbjudandet. Finns även en del Haglöfs-jackor och -fleecar till kraftigt nedsatta priser.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.