Dagens rea-tips (allmänt)!

Är det inte bättre att hålla reor för sig själv så att man kan åka och fynda först sen berätta för andra...
Jag var där förra gången då las det upp både på facebook och här, Så jävla mycket människor på en och samma plats har jag aldig stött på varker förr eller senare. Det lustiga förra gången var att kön till kassan gick runt hela butiken. Är glad att jag inte behöver åka dit i år.
Till er andra lycka till...

Jisses... mycket vill ha mer!
Med forumpolare som resonerar som dig behövs liksom inga ovänner!
Du kanske tycker att vi skall tacka dig för infot om stor tillströmning?
 
Är det inte bättre att hålla reor för sig själv så att man kan åka och fynda först sen berätta för andra...
Jag var där förra gången då las det upp både på facebook och här, Så jävla mycket människor på en och samma plats har jag aldig stött på varker förr eller senare. Det lustiga förra gången var att kön till kassan gick runt hela butiken. Är glad att jag inte behöver åka dit i år.
Till er andra lycka till...

så kan man ju se det... men jag gillar att dela med mig av det som kan va till nytta för andra. tror oxå att ju mer dom säljer ju mer har dom med nästa gång..
 
Jisses... mycket vill ha mer!
Med forumpolare som resonerar som dig behövs liksom inga ovänner!
Du kanske tycker att vi skall tacka dig för infot om stor tillströmning?

Ledsen antingen missuppfattar jag dig eller tvärt om... Eller så är jag bra dum.
Glad att jag gör så att du inte behöver några ovänner. och det glädjer mig att vi är forumpolare.
Men vad vill jag ha mer av... jag vill ha MINDRE av andra människor runt omkring mig.

Till Linus glad att du tog det på rätt sätt, vi syns i trängseln i morgon ;)
 
Från Lunkans blog http://arefiske.blogspot.com/ Man kanske måste svänga förbi Åre i morgon ....

"Jag och min gamla kollega på Sport har blivit ansvariga för konkursutförsäljningen av Sportkällaren och Åre Agenturs lager och i morgon smäller det.
Vi har bråda dagar för att hinna klart så inlägget på bloggen blir kort.

13.00 öppnar vi dörrarna på två olika lokaler i byn. Dels på Sportkällaren där allt fiske, outdoor och hårdvara från vintern (skidor, hjälmar, pjäxor mm)
Samt i Produkthusets parkeringsgarage där vi lastar upp med mjukvara från vintern (Skidkläder, mössor i massor, outdoorkläder mm)
Priserna blir sanslöst låga
70 - 90 % avdrag beroende på vara och årgång
Altt somamrfiske kommer ligga uppe på Sportkällaren och rabatten på det blir 70% så det är riktigt fyndläge.
Först till kvarn är det som gäller."
 
Lidingölöpare och stockholmare

Kan passa på och fylla garderoben på Runners Stores utförsäljning

50% på allt enligt mail jag fått....

/Fredrik

Samtidigt som Lidingöloppet startar höstrean med lagerrensning, utförsäljning av utgående skomodeller och kläder samt en tidig start på skidsäsongen.
Halva priset på allt (på ordinarie pris). Rean pågår mellan 25 september och 28 september.
Torsdag, fredag och lördag 10-18 och söndag 10-16.

Plats: Porjusvägen 5, Hjorthagen (gamla Running Center).
T-banestation Ropsten. Välkommen.
 
Är det inte bättre att hålla reor för sig själv så att man kan åka och fynda först sen berätta för andra...
Jag var där förra gången då las det upp både på facebook och här, Så jävla mycket människor på en och samma plats har jag aldig stött på varker förr eller senare. Det lustiga förra gången var att kön till kassan gick runt hela butiken. Är glad att jag inte behöver åka dit i år.
Till er andra lycka till...

Tycker klart att du har en poäng.

Om jag ger ett tips så är det trevligt att någon eller några nappar och blir nöjda med ett bra köp men det är inte så bra om många fler kollar upp tipset vilket tar lite tid för var och en och finner att prylarna redan är borta sedan länge.

Spanar jag in ett kap på något jag länge tänkt införskaffa skulle jag sannolikt se till att förse mig själv lite innan jag skulle gå ut med tipset här. Då har jag också möjlighet att ta reda på hur många ex som återstår av den aktuella prylen.

Thure
 
Alewalds på Kungsgatan Stockholm har Bergans Helium 55 liter för 1195 kr några dagar framåt, helsidesannons i DN. Var där idag, de har gott om dem.
 

avslutad210712

Gäst
Tycker klart att du har en poäng.

Om jag ger ett tips så är det trevligt att någon eller några nappar och blir nöjda med ett bra köp men det är inte så bra om många fler kollar upp tipset vilket tar lite tid för var och en och finner att prylarna redan är borta sedan länge.

Spanar jag in ett kap på något jag länge tänkt införskaffa skulle jag sannolikt se till att förse mig själv lite innan jag skulle gå ut med tipset här. Då har jag också möjlighet att ta reda på hur många ex som återstår av den aktuella prylen.

Thure

Tipsar alltid mig själv först :)

Fast även om jag inte varit dit ännu så har Hägglunds i Luleå sin årliga fiskegrejsrea just nu
 
Det var just Bergans Helium jag hade i tankarna

när jag skrev mitt inlägg ovan. Köpte en idag på Alewalds och det hade minst 10 stycken av herrmodellen och en handfull av dammodellen idag lördag 27 september vid 14-tiden.

Kanske inte UL men i varje fall GL dvs ganska lätt och allround säck på ca 55 liter.

De har en del andra jubileumserbjudanden också. 100 år firas på Kungsgatan 32 i Stockholm.

Thure
 
Fattade inte

först men anledningen till specialpriserna på Bergansgrejor var nog att Bergans i år fyller hundra. Hur gammalt Alwalds är som företag vet jag inte. Bergans påstår att de var först med ramryggsäckar år 1908 vilket jag tycker man skall sätta ett frågetecken för.

http://www.bergans.no/mainpage/mainpagecontent/historikk/catalouge.html

"Bæring i Norge
Med bakgrunn i den Norske tradisjonen og behovet for bæring kan vi dokumentere
en kultur for bæring med forskjellige ryggsekker og bæresystemer få nasjoner
kan vise maken til.
Vi trenger ikke dra til USA og se på indianske pakkrammer, fordi tilsvarende fantes
i Norge inne i fjordene og langt øst i dalene.
Vi trenger ikke følge Jack Londons helter gjennom Alaska fordi kjerringene i Smoldalen
bar tilsvarende bører to mil gjennom ødemarken fra landhandleren. Chilcoot
Pass har ikke kraftigere stigning enn mang en gårdbruker inne i fjordene måtte
forsere når de skulle til seters.
Vi trenger ikke dra til alpene for å finne meisløse sekker fordi vi hadde rypesekken.
Ole F. Bergan kombinerte rypesekken med kunnskapen om trerammen, bakmeisen
eller neverkonten. Han brukte nye materialer. Bergans Meis og Ryggsekk oppstod
som en følge av kultur med rett mann til rett tid."


Läs gärna mer och titta på underbara bilder från förra seklets början via länken ovan.

Thure
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.