Dagens rea-tips (allmänt)!

I och med att det här är en tråd får rea-tips som pågår så tänkte jag att det kanske även passade att fråga om kommande reor. Det jag undrar är när Lundhags startar sin rea i Järpen? Jag vet att den började någon av dom första helgerna i september ifjol.
 
KG Jonnson i Solna har 1000:- rabatt på alla sina Hilleberg-tält i lager, och det var ett 20-tal ca idag, de flesta modellerna såg ut att finnas med, inklusive Akto, Unna, Nallo, Soulo m.fl. Fanns både röda och gröna.
 
Playground har en del intressant. Trottoaren utanför var packad med folk som väntade på att de skulle öppna när jag dök upp 11:58! Trots de var det gott om tält kvar när jag ställde mig i den lika lååånga kön till kassan. Var lite sugen på ett nytt 2-mans tält, dunsovsäck och ett par Salomon Xa Pro. Men man har ju nästan likvärdiga prylar redan så jag nöjde mig med en Haglöfs Weasel Hood softshell jacka och ett par GTX-brallor för cykelturerna. Så nu är man redo för hösten och vinterns "slushfest"! ;)
 
Silva L3 pannlampa för 299 kr

Team Sportia i Heron CIty söder om Sthlm hade ett gäng, kanske 10-12 paket, Silva L3 pannlampor för 299 spänn, kostar 379 kr på t.ex. Addnature. Jag funderar på att köpa en så har man en lite starkare än min Petzl TacTikka. Det fanns även en L3 med nåt skrivet om Isilite som kostade 399 kr (ord pris typ 569 kr).

http://www.addnature.com/product.asp?pf_id=SILVAL3

L_SILVAL3.jpg
 
Dahons

hopfällbara cyklar kanske kan vara något. Nedsatta till 50% på butikerna i www.cykelringen.se

T ex Dahon Smooth Hound ser fräsig ut men jag begrep inte hur man fäller ihop den. Den och flera andra modeller kostar nu typ 5500 SKR.

Thure
 
Klättermusens fyndhörna

Köpte en Rimfaxe anorak i EcoCotton för 2250 + 150 kr i frakt. Går på 4300-4500 på stan. Lägre pris pga utgående färg. För mig var det precis vad jag ville ha. Färgen heter Earth men numer är det rött, grönt och grå/svart som gäller.

Rimfaxe_Earth.jpg


PS. Det finns en hel del annat, bl.a. skaljackor, byxor och tillbehör. Jag tycker att KM har lite i överkant höga priser. Anoraken jag köpte är ju kanon men 4500 skulle jag nog inte ge.

http://www.klattermusen.se/webshop/fyndlistan2/fyndlistan2.php
 
Sportoutlet i Umeå kör alla sorel skor för 299:- Helt otroligt pris. Köpte 5 par Caribou och ett par Caribou evulotion så nu lär jag ha skor för all framtid. Storlekar upp till 40 och över 45. Finns några konstiga modeller i 43 också.
Sån här rea gillar jag.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.