Dagens aktivitet?

...Och en paddeltur alldeles själv i Purkijaur,njöt av värme-och sen motvind och halvkraftigt regn.
Skönt att använda överkroppen ordentligt,se att fiskljusarna var i sitt bo och hade nya fågelungar på gång.
Ett par timmar härligt arbete ungefär.
Tillbaka i soffan,bredvid valpen som sover,igen,middag i ugnen och färskt bröd på jäsning.
Troligen ingen öl,men ganska säkert vin ikväll.
 
Kortvandring i regnet.

Gick den fina sträckan Uppsala-Flottsund-Lunsentorpet-Sävja. I stort sett själv i hela Lusenresarvatet skulle jag tro. Jag, ljudbok och regn. Mycket meditativt.
 
Sprang en knapp timma tillsammans med Anders. Ganska skönt väder (om än lite varmt här nere i södern, jmf med Ösd) och härligt med nya miljöer och den där doften av sommar som ännu inte riktigt fått fäste hemma i Jämtland ännu... Blev ändå arg för att jag var så j-a trött! Hallå, varför känns det inte bättre/lättare efter en vinter/vår full av löpträning??? Bäst att den här svackan tar slut SNART. Morr.
 
Veckans avslutande pass

Avslutade viloveckan med 1:45 i varierande tempo, med en längre paus mitt i. Efter detta morsans enastående köttfärssås. En bra kväll.
 
Idag ingen löpning. Behöver förmodligen vilodagen även om det inte känns så. Garmin 406 som jag svor över i lördags är naturligtvis Garmin Forerunner 405. Piece of shit-delen av inlägget stämmer fortfarande. Prylar ska funka utan tjafs.

Ikväll blir det antingen ingående av nya vandringskängor eller en cykeltur. Beror på vädret.
 
Löpning vid Brantbrinks IP

I dag var det dags för löpning igen... Skippade skogsslingorna och tog vända i Brantbrink IP´s motionsspår. Mycket folk både vid fotbollsplanerna och i löpspåren, märks att det snart är sommar.

Det som är bra med det, är att när det är mycket folk så får man ofta en "hare" att jaga... så var det verkligen idag och det passade mig eftersom planen var att pressa mig själv lite. Dock lite väl jobbigt när jag kom till dagens längsta backe... försökte haka på ett fotbollslags intervallträning :).

Eftersom jag tänkte mig en distans runt 7km så startade jag i 5/10km och kombinerade slingorna med en genväg, så att det blev en lagom distans.

Distans: 6,55km
Tid: 31:30min
Tempo: 4:48min/km
Gpskarta: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=8303264

Förutom kondisen som fortfarande är usel, så kändes det mycket bra. Noterade att tempot är detsamma som jag hade på Lidingöloppet (15km) förra året... jag är mao en bra bit ifrån toppform... men jag är på gång!

Thomas
 
Ca 12 km i rask marschtakt i nya kängor blev det. (Merrell Chameleon Evo Mid Goretex för den som undrar). Kändes ok men det var skönt att komma ur dem när jag kom hem.
 
Förutom kondisen som fortfarande är usel, så kändes det mycket bra. Noterade att tempot [4:48 min/km] är detsamma som jag hade på Lidingöloppet (15km) förra året... jag är mao en bra bit ifrån toppform... men jag är på gång!

Vad praktiskt! Jag funderar ju på att springa Lidingö 15 km i höst, och har preliminärt siktat på 75 minuter. Jag vet ju inte hur tung banan är etc. 4:48 min/km ger ju 72 min på 15 km, så jag tolkar dig som att 75 minuter är rimligt?

Hur pass hårt sprang du då? Vore t ex 65 minuter nåbart?

Fiskade igår (helt dött - skit bakom spakarna?). Fotboll och klättring ikväll. Löpning imorgon. Fulltecknat!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.