Dagens aktivitet?

Lördag: 9 lättåkta mil skridskor i strålande sol och smekande medvind.

Söndag: 6 mindre lättåkta mil i allt från snöfall till sol och en ondsint vind som bitvis var riktigt seg att stångas mot.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Söndag igen: Lyckades även köra lite på Dansprinten(paddelergometer) ikväll(så nu kommer jag inte att somna) Det blev intervaller 5x1000m med 2min vila imellan! Körde varje 1000m på ca 4.55!

/Janne
 
Lördag

Gick urskogsslingan i Tyresta Nationalpark

Söndag

Gick Barnvagnsslingan i Tyresta nationalpark upp till Bylsjön och tillbaka.

/Ringblom
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
vicken helg. Slalom i två dagar. Dundret i G-vare besöktes med familjen. Lördag i pisten och så även söndag eftermiddag. Söndag morgon bestod av topptur. Startade med klarblå himmel och strålande sol. Helt underbara förhållanden. Sedan kröntes turen med lössnö i skogen. Träningsvärken från turen kommer nog att sitta i hela veckan men det är det värt.

Roland
 
Tisdag: Löpning tidigt i ca -10gr tog det lite lugnt då jag har känt lite i halsen! Sen blev det ett intervallpass på Dansprinten ;)

/Janne
 
De senaste dagarna...

I söndags inleddes min karriär som handledare för Malin´s lillebror som skall ta körkort... inte helt lätt att instruera hur man gör, även om man gör det varje dag...

I väg till Älvsjömässans stora parkering för att träna dragläge, start och stopp, samt att växla upp till trean... det gick bra. Nästa gång blir det repetition och träning på att stanna på kommando i varierade hastigheter. Det blir spännande.

Vi avslutade med en löptur med pannlampa vid Brantbrink, 5,44km på 29:32 / 5:25 tempo.

I måndags fick jag frågan av en kompis om jag hade lust att haka på och spela innebandy.... och självklart så ville jag vara med, trots att jag kände att förkylningen var på väg tillbaka. Men den hade ju inte slagit till med full kraft.... än...

Innebandy är ju vansinnigt kul... och vansinnigt jobbigt. Att jag hade träningsvärk efter lördagens skidåkning gjorde ju inte saken lättare... och apropå lätt så var min bandyklubba från senaste bandyrycket 1991 inte direkt lätt, utan vägde som tre av nyare modell :-(

Av någon konstig anledning så tillhörde jag aldrig något vinnande lag, trots att vi bytte lag 4 ggr under de 1,5 timmarna vi höll på :) . Men det var kul, och det räcker, vinna tänker jag göra nästa gång ;-).

Min fötter måste ha växt sen tennisrycket för sex år sedan, då jag köpte ett par svindyra tennisinneskor... tänkte att de skulle duga bra för innebandyn, nu har jag blånagel på stortån :-(

Igår bröt förkylningen ut med full kraft... och därmed så uteblev den tänkta skidåkningen vid Rudan. Fast det var nog lika bra... för jag har grym träningsvärk i nya muskler efter innebandyn...

Nu väntar jag ut förkylningen.

/Thomas, som känner sig ganska otränad just nu.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.