Dagens aktivitet?

Känns ibland som jag är ensam här ;-) Tror jag övergår till veckorapportering nu!

Ja... lite slött här nuförtiden... har själv haft mycket på jobbet... men framförallt så har aktiviteterna inte blivit av mest för att jag känt mig hängig :( Jag tror att många är hängiga just nu, och att aktiviteterna kommer igång så småningom. Tråden har haft svackor förut.

Såg att man på Happy startat en egen "Dagens Aktivitet" inspirerad av vår tråd. Kul! http://happymtb.org/forum/read.php/1/1035014/page=1

I förrgår fick jag ett ryck och köpte ett par hantlar, toknördigt, men jag tänkte att nu när jag är lite småskadad i foten så måste jag träna alternativt... och ett gym tror jag inte att jag åker till.

Första passet blev över förväntan, trots att det är flera år sedan jag tränade med hantlar, så kändes det riktigt bra... kompletterade med gymboll och balansplatta. I kväll blir det samma pass.

Thomas
 
Trainat

Lånade en Trax trainer av min kollega och spände fast min Bianchi. Körde motsvarande 15km på ca 29 min. Tar det lite lugnt nu när träningen legat i lätt dvala under julen.
 
Ja... lite slött här nuförtiden... har själv haft mycket på jobbet... men framförallt så har aktiviteterna inte blivit av mest för att jag känt mig hängig :( Jag tror att många är hängiga just nu...
...I förrgår fick jag ett ryck och köpte ett par hantlar, toknördigt, men jag tänkte att nu när jag är lite småskadad i foten så måste jag träna alternativt... och ett gym tror jag inte att jag åker till.
Jepp, precis så är det. Själv har jag varit förkyld sen veckan innan jul, och det har utvecklat sig till fulminant bihåle(byhåle-?)inflammation. Jag var minsann duktig och härdade initialt ut, med nässpray och Alvedon, men efter en dryg vecka med knakande ont bakom hö sida överkäken, grönsnor och subfebrilitet, så fick det vara bra och nu är det penicillin som gäller. Mår redan bättre efter fyra dagars kur, men är trött såinihelvete. Har trettipoängstenta på måndag, och har bara läst sen i onsdags (hoppades ju på att bli bättre, och vem kan läsa med en massa huvudvärk?). Får se hur det går.

I förrgår 2/3 styrkepass och idag ett helt, lite lågvarv, lite skakis, men ändå. Och jodå, det är hantlar som gäller, i hemmets trygga vrå. Funkar alldeles utmärkt. Stå på dig, Thomas!
 
Jag har sprungit, skogscyklat, fjällpromenerat med skidor, åkt skridskor, carvat i pisten, gymmat, promenerat, transportcyklat, dansat och druckit gott kaffe.

God godare godaste fortsättningen!
 
Att ni orkar??

Har sovit mest hela helgen.. Inser nog att jag har ett jobb som sliter på en,,,vore skoj om man inte var slutkörd när klockan är 16.00 på afton :-( Visserligen 2 st. badmintonpass i veckan o hundpromenad/träning,,,så helt i soffan är man inte. Men ska livet verkligen vara såhär??? :-(
 
Lätt enformigt

Skidor och åter skidor,med och utan hund,mest dagligen om det inte är svinkallt ,dvs en bit under -20.
Igår 18 km med en hund,12 med en annan 20km själv,(det blev ca 5mil totalt,och hundarna var inte så hjälpsamma som vanligt i värmen,så även på hundturerna fick jag skejta på).Och så 2-3km med spark med vår uråldriga gammelhund.
Undrar just varför jag var trött och sov middag!
 
Söndag: Ett härligt tidigt pass 7,5km löpning bitvis lite luriga isfläckar! Nu längtar jag bara efter lite paddling, hoppas få till det mkt snart :)

/Janne
 
Vart i väg och tittat till mina kajaker och lyft lite skrot på kajakklubben. Avslutade den ljus delen av dagen med lite mat helt enkelt.
 
Och jodå, det är hantlar som gäller, i hemmets trygga vrå. Funkar alldeles utmärkt. Stå på dig, Thomas!

Tackar... lite uppmuntran skadar inte!

Idag blev det lite mer hantelträning... + en löptur vid Ågesta i snö/ispackade spår.

Bra träning för min fotled att springa på det lite (symetriskt) ojämna underlaget, fast fotledsskyddet åkte på idag ändå. Det var ett tag sen jag sprang nu, och det kändes. Tror att jag dessutom har gått upp lite i jul.. jag brukar inte känna min mages rörelser när jag springer, nu guppar det lite... hehe... tror nog att Malins idé om att vi skall införa "lördagsgodis" är en bra idé... har blivit lite för mycket av det goda nu.

5,93km, fast 6,2 skall slingan tydligen vara. 270m är en för stor diff :(. Tiden landade på 29:48min (5:01min/km)... mao inte någon supertid... trots det så var jag helt slut efter.

Gps filen: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=7432648

Annars så har dagen bestått av ett två vändor till tippen med sista flyttskräpet, och två vändor till ateljén som nu är avvecklad.

Kul att se så många inlägg senaste dagarna... Stuvarn: det lönar sig att klaga lite ;)

Thomas
 
...äntligen...

...börjar tokförkylningen släppa riktigt!. Efter att ha varit däckad i början av veckan, släppte jag tankarna på Maserloppet som gick idag. I fredags åkte jag med kompisar till Hälsingland.

Lördagens första pass K i en dryg timme, mkt, mkt lugnt tempo, med både väst och varm mössa :). Skippade eftermiddagspasset...pulsen drog i väg väl enkelt trots det lugna tempot. Idag kände jag mig trots allt lite piggare än igår. Upprepade gårdagens pass, nu på mjukare snö, blidväder. Blir nog riktigt bra när snön får frysa ihop igen :)!!

Nu vila...får se hur det känns framåt onsdag!

//J
 
Lördag: Utförsåkningspremiär med goda vänner i Bydalen. Lite blåsigt och inget puder precis, men skitkul, mysigt, och härligt att bränna nedför backarna...och inte minst härligt att stanna halvvägs ner och låta solen värma ansiktet. Söndag: Långpromenad med kompis på Frösön. Blåsigt som f-n, uppfriskande nog för att vi skulle ta bussen hem från fiket... :)

Idag tö. Usch!!!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.