Dagens aktivitet?

L gång 9km, cykling 27. S g 7, c 12, mc gymnastik 3 t. Bar och flyttade 4 t. Igår g 8km, cykling 23.
Jag har kört dörrkarmsgymnastik sen i vintras och nu märks det att det har hjälpt på rygg, armar och axlar, äntligen... I veckan 100 m häck (klippning och formning). Skall sätta ihop faltbooten och pröva nya seglet, om det inte blåser för mkt.
//J
 
Igår Årstaviken runt på lunchen.
Idag besök på Löplabbet. Puma Trailfox visade sig tyvärr inte vara drömskon vilket jag hade hoppats. Svagt positiv till Asics Trabuco men måste prova lite fler innan det kan bli affär.
 
Vågar man be om Seobservers klararande gällande förkortningar och dörrkarmsgymnastik? I synnerhet låter det sistnämnda väldigt spännande.

Igår/måndag: yoga och en tur med cykeln.
Ikväll/tisdag: paddlingstur, den kortast möjliga. ;) huvudaktiviteter för mig: rollcoach och grillad kyckling. en underbar kväll!

Imorgon yoga igen tror jag. Och till helgen verkar det bli forspaddling! :)
 
En hundrunda,en ljuvlig paddeltur med årets första badstopp,gå i sanden i vattenbrynet ,dricka kaffe och äta choklad i kvällsolen.
ett glas vitt i den halvpyntade bersån,(fick tll några blomkrukor,mer följer).
 
Idag var jag lite lat tog en slö paddlingstur i Speedlinern till Franholmen från GKF tog ett dopp å sen tillbaks! Snitt 9,6km/tim sträcka 10,6km. + klippte gräset på föreningen!

/Janne
 
Kvällstur på racern

Efter några dagars cykelvila... men vannsinnigt mycket jobb så var det dags för en jobbmötesdag och därmed möjlighet att sticka ifrån lite tidigare...

En sväng på stan för att kolla ny sovsäck, Helium eller Ultralite är siktet inställt på... men ingen av de butiker jag besökte hade någon... Playground hade en Hydrogen... men frågan är om den räcker för mig i sommar, lite frusen av mig. Blir nog en nätbeställning i kväll...

Kom iväg lite senare än planerat på racerturen... som gick förbi Huddinge sjukhus-Lida-Pålamalm-mot Rosenhill-Vek av mot Lundby-Väländan-Tungelsta- Västerhaninge-Haninge-Länna-Lissma-Sundby-Huddinge.

Sträckan mätte 67,48km avverkades på tiden 2:14:41 i snitthastigheten 30,1km/h.

http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=5874036

Lätt känning i vänster knä... inte bra... blir nog knäövningar istället för den planerade turen på fredag kväll, och en lugnare långtur i helgen istället, förhoppningsvis så blir det med lite sällskap... gärna ett dragvilligt sådant ;-)

Thomas
 
Skrivit tenta idag mitt på dagen, därefter mest varit refraktär, tog mig samman till ett styrkepass innan solen sjönk och vinet flödade.
 
Cyklade hem MTB:n från Bussgods idag, så nu kan jag äntligen ta lite cykelturer. Bra att börja träna upp konditionen innan jag kan springa ordentligt.
 
Shoppingdag

En lite halvslapp dag på jobbet, egentligen ledig, men hade hantverkare på plats från 07.00, och då gäller det att vara med... sen shopping för hela slanten...

Först ut en WM Ultralite säck..... sen en prenumeration på Outside (via Utsidan), kanske mest pg a boken om Sarek som medföljde... sen ny kompass, då den gamla föll ur fickan mellan Vistas och Nallo förra sommaren.... och ett impulsfynd! ett lättare ryggsäcksöverdrag än det jag har, för halva priset...

Sen var det Malins tur... Kängor... pust... Efter några timmars spring i butiker så föll valet på ett par Hanwag Tatra... Det är snart bara en månad kvar tills dom skall användas, så det var hög tid.

Thomas
 
Igår hysteriskt snabb och svettig åtttakilometare i löparspåret i skogen bakom Sollentuna golfklubb för att sedan hetsa in till en middag i stan. Kan omöjligt vara ett hälsobefrämjande sätt att träna på. Memo: hellre skita i såna pass än att försöka hinna allt man föresatt sig.
Idag skön halvdag, utflykt med ungarna i cykelkärran till strand vid Brunnsviken. Verkar dock inte ha ställt om mentalt till beach, glömde bikinin.
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.