Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har hört att det ska finnas en cykel/vandringsled som går från Göteborg och söderut efter kusten. Jag vet inte vad den kallas, men den ska tydligen vara ganska lång. Är det någon som vet vad den heter och var man kan hitta mer info om den leden??
...heter cykelleden som går längskusten genom Halland. Jag tror du kommer på den om du tar cykelbanan mot Särö (möjligen är detta en del av Sverigeleden). En bra länk att starta med kan vara
Ginstleden är en fin led. Jag cyklar den ett par gånger per år från Göteborg ner till Båstad och så hem igen. Perfekt att cykla på fredag och hem på söndag fast det är klart, då gör man ju inte mycket mer än cyklar men det är ju det som livet går ut på eller hur?
Jag har förresten för mig att Ginstleden + ev. småsträckor för att ta sig ner till där den börjar (om man startar i Västra Frölunda som jag) är ungefär 215 km. En del av detta är riktigt grova omvägar så har man bråttom kan man få ner det till 185 km genom att cykla mycket på gamla E6 t.ex. Fast leden är finare förstås
/Magnus
jag cyklade leden mellan särö och halmstad för några år sen .den var helt ok vissa delar går på vanliga vägar och en del bitar har egna cygelbanor vi tältade
och det fungerade bra det är tyvärr ofta lång strandremsa mellan cykelvägen och vattnet men på våren kan man ju njuta av alla blommning . god tur
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
1 kommentar
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...