Cykling i Göteborg

Jag har hört att det ska finnas en cykel/vandringsled som går från Göteborg och söderut efter kusten. Jag vet inte vad den kallas, men den ska tydligen vara ganska lång. Är det någon som vet vad den heter och var man kan hitta mer info om den leden??

-Åsa

Ginstleden?

Är det möjligen Ginstleden du tänker på?

Den följer kusten ganska väl och går mellan Göteborg och Båstad. Turistbyråerna i Halland (m.fl?) har mer information.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
ginstleden

Jag cyklade en del av leden i somras på min väg till helsingborg och jag tycker det är en fantastiskt vacker led, och väl utmärkt för det mesta

Ginstleden är en fin led. Jag cyklar den ett par gånger per år från Göteborg ner till Båstad och så hem igen. Perfekt att cykla på fredag och hem på söndag fast det är klart, då gör man ju inte mycket mer än cyklar men det är ju det som livet går ut på eller hur? ;)
Jag har förresten för mig att Ginstleden + ev. småsträckor för att ta sig ner till där den börjar (om man startar i Västra Frölunda som jag) är ungefär 215 km. En del av detta är riktigt grova omvägar så har man bråttom kan man få ner det till 185 km genom att cykla mycket på gamla E6 t.ex. Fast leden är finare förstås :)
/Magnus

Fin led

jag cyklade leden mellan särö och halmstad för några år sen .den var helt ok vissa delar går på vanliga vägar och en del bitar har egna cygelbanor vi tältade
och det fungerade bra det är tyvärr ofta lång strandremsa mellan cykelvägen och vattnet men på våren kan man ju njuta av alla blommning . god tur

Utemagasinet

Såg att de hade en artikel i nuvarande numret av Utemagasinet om just cykling i Halland.

/Rickard

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips