Cykla på Mallorca...önskar tips!

Hej,

Vad bör man inte missa? Tips på bra turer? Fina småvägar, schyssta badstopp och möjlighet till att ev stanna och äta vore önskvärt.

Blir nog att hyra cykel...bra utgångspunkt om man åker i maj? Ta med cykel på buss funkar det?

Jag åkte för några år sedan på en träningsresa till Mallorca. Min tanke var att jag skulle cykla men dom i Sverige och Norge som har som jobb att förutspå väder hotad med regn. Och dom hade rätt. Det vräkte ner nästan hela veckan så jag cyklade inte en meter.

Hotellet https://www.ving.se/spanien/playa-d...80612&QueryUnits=1&QueryAges=42,42&QueryDur=8

Om länken inte funkar Ving playa-de-palma Sunprime Waterfront

Tips: Rum mot omgivning betyder, rum mot flygplats. Kanske 1 km. Mycket flygbuller även på natten. Om jag åker dit någon fler gång så väljer jag rum mot strand och tar även med öronproppar. Åt stranden bör det var mindre med flygbuller.

Per

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
hmmm...vad jag kunde se så verkar maj historik vara lite nederbörd. Tänkte nog bo i bergen i tex Soller eller ev Pollenca......hoppar nog över turistorterna:)

låter ju bra...om man nu inte vill byta boende efter några dagar:)

några tips om bra cykelvägar? finns väl en del leder numera?

Jag har inte varit på Mallorca, men att cykla uppför Sa Calobra står på min bucket list. Verkar fantastiskt! Så det kan jag ju tipsa om :)
Nu är det nog en rätt tuff klättring, vet inte på vilken nivå du är. Jag cyklade på Gran Canaria förra året och testade min första riktiga klättring (bor i Skåne/Malmö, här finns inte mycket till backar), det var rätt utmanande men riktigt kul. Skulle vilja säga att det nog är den bästa upplevelsen i mitt liv och jag är verkligen glad över att jag gjorde det. Så har du möjlighet/förutsättningar så kan jag verkligen rekommendera dig till att cykla uppför.

Här får du lite inspiration:
https://www.youtube.com/watch?v=imHSjXj0U9Y

Sa Calobra

Tack för tipset. Får bli så!

Jag har inte varit på Mallorca, men att cykla uppför Sa Calobra står på min bucket list. Verkar fantastiskt! Så det kan jag ju tipsa om :)
Nu är det nog en rätt tuff klättring, vet inte på vilken nivå du är. Jag cyklade på Gran Canaria förra året och testade min första riktiga klättring (bor i Skåne/Malmö, här finns inte mycket till backar), det var rätt utmanande men riktigt kul. Skulle vilja säga att det nog är den bästa upplevelsen i mitt liv och jag är verkligen glad över att jag gjorde det. Så har du möjlighet/förutsättningar så kan jag verkligen rekommendera dig till att cykla uppför.

Här får du lite inspiration:
https://www.youtube.com/watch?v=imHSjXj0U9Y

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips