Cykla i Sri Lanka ?

Hej!
Jag kommer att bo i Sri Lanka från januari 2006 och undrar om någon har erfarenheter av cykling där, eller tips på var det kan finnas bra information om det.
Har hittat ganska mycket info om cykling i andra länder i Asien, men inte särskilt mycket om just Sri Lanka.

Ang. Sri Lanka

Förutom vissa artiklar i resetidningar vet jag inte ett smack, dock kände jag hur hjärtat slog några extra slag när jag läste ditt inlägg!
Ön har genomlidit ett lång grymt inbördeskrig där det periodvis varit osäkert att resa ens till de mest skyddade turist stränderna på västkusten. Så många av de västerläningar som fyller våran webb med glättade reseskildringar har hållit sig där ifrån.

Just som det såg ut at stabilisera sig slogs byarna på östkusten i spillror av tzunamin. Men ta för guds vara på denna chans, packa hojen, någon reseguide och skaffa sedan aktuell info på plats! Tror du har en mycket intressant resa framför dig!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har visserligen bara cyklat i en dag på Sri Lanka (på en skranglig hyrcykel) men reste runt där under tre veckor förra vintern, & kan tänka mig att det är ett fantastiskt land att cykla i!!! Mycket små snirkliga vägar & inga särskilt stora avstånd. Missa inte det otroligt vackra bergslandskapet runt Kandy!!! Skulle dock undvika de norra & nordvästra delarna där det ju är lite oroligt, & var försiktig med vildelefanterna & den ganska hetsiga trafiken! (Fast det där kanske du känner till om du ska bo där...?)
I övrigt kan jag bara varmt rekommendera detta fantastiska land!
Mvh helena

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips