Cykla Gbg - Barcelona. Någon som vill hänga med?

Jag ska cykla från Göteborg till Barcelona i slutet av september. Är det någon som är sugen på att hänga på? Eller bara vill dela med sig av lite tips för den rutten.

Hej,

Låter kul! Cyklade Barcelona - Travemunde i somras, dock inte riktigt närmaste vägen utan tog omväg in om Belgien och Holland. Södra Franrike och Pyreneerna är väldigt fint men räkna med mycket upp och ner i Frankrike om du väljer att cykla genom centralmassivet och förmodligen ännu mer om du cyklar genom franska alperna.

Rekommenderar verkligen väg N152 mellan Ripoll och Bourg-Ḿadame när du korsar Pyreneerna, otroligt fint och inte jättemycket trafik och inte jättefarlig lutning heller.

Att cykla ut/in från Barcelona är inte helt enkelt, träffade några som tagit tåg ut ur staden för de inte hittade någon vettig väg ut. Hittade en GPS-cykelrutt på nätet mellan Ripoll och Barcelona som vi iaf följde när vi skulle ut. Utan den hade det varit svårt. Du kanske kan hitta den om du googlar eller så kan jag försöka hitta den igen om du inte lyckas.

Tjejen har skrivit lite på resedagboken om du vill veta mer: http://www.resdagboken.se/m/Plirran83/cykel-tina--cykel-johan---reloaded-424971/

/Johan

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack Johan för tipsen! Jag hade faktiskt tänkt ta vägen genom Holland/ Belgien:)
Det blir tält och stormkök nivå på resan. Sen kanske att jag sover på hostel i större städer. Cirka en månad har jag räknat med.

Holland är ett trevligt land, men ganska tråkigt att cykla i. Platt och bebyggt nästan överallt. Bra infrastruktur, men förutom just infrastrukturen inte ett cykelställe som man längtar tillbaka till när man vart där.

Belgien är lite bättre än Holland, men du skulle ju kunna köra längs med Rhen - Mosel - Saar så kommer du in i Frankrike ungefär vid Metz.

Hej hej

Jag ska cykla från Göteborg till Barcelona i slutet av september. Är det någon som är sugen på att hänga på? Eller bara vill dela med sig av lite tips för den rutten.

Blir det någon resa eller? Har du gjort någon liknande resa tidigare?
Jag har tänkt göra Gbg - Barcelona nästa sommar (2012) och skulle vilja få veta dina erfarenheter ... :)

Roligt att jag kom hem från min Köpenhamn - Barcelona för en vecka sedan. Jag hoppas att du tar mer tid än en månad på dig om du inte vill cykla raka vägen. Finns för mycket att se!

Fast du kanske är mer atletisk än jag är.
Lycka till!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips