Cykla Australien runt?

Spånar på nya äventyr! Vet någon om man cyklats runt Australien någon gång? Har det skrivits något om detta?

Hej
Det aer maanga som har cyklat Australien runt och foer rekordet runt ligger paa ca 35 dagar men de flesta goer det paa betydligt laengre tid. Det aer bara uppe i nordvaest som blir problem med mat och vatten foer daer aer det "lite" foer laangt mellan byarna och kan vara ganska varmt.
Jag vet inte om det har skrivits naagot om att cykla Oz. runt men antagligen finns det mycket information paa naetet om det.
Jag cyklade mellan Melbourne och Perth 2000 och det var inga problem med mat och vatten. Aeven om du faar problem med cykeln saa finns det maanga cykelaffaerer som kan hjaelpa dig.
Om du inte har gjort naagon cykelsemester tidigare saa aer Australien ett bra staelle att boerja paa. Aer sjaelv foer tillfaellet i Kazakhstan paa cykelsemester och foersoeker att finna reservdelar till min cykel men detta aer naestan omoejligt...

Aer det naagot du vill veta om sydkusten i Oz saa skicka mail direkt till mig istaellet
/Stellan

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips