Cykla Australien runt?

Spånar på nya äventyr! Vet någon om man cyklats runt Australien någon gång? Har det skrivits något om detta?

Hej
Det aer maanga som har cyklat Australien runt och foer rekordet runt ligger paa ca 35 dagar men de flesta goer det paa betydligt laengre tid. Det aer bara uppe i nordvaest som blir problem med mat och vatten foer daer aer det "lite" foer laangt mellan byarna och kan vara ganska varmt.
Jag vet inte om det har skrivits naagot om att cykla Oz. runt men antagligen finns det mycket information paa naetet om det.
Jag cyklade mellan Melbourne och Perth 2000 och det var inga problem med mat och vatten. Aeven om du faar problem med cykeln saa finns det maanga cykelaffaerer som kan hjaelpa dig.
Om du inte har gjort naagon cykelsemester tidigare saa aer Australien ett bra staelle att boerja paa. Aer sjaelv foer tillfaellet i Kazakhstan paa cykelsemester och foersoeker att finna reservdelar till min cykel men detta aer naestan omoejligt...

Aer det naagot du vill veta om sydkusten i Oz saa skicka mail direkt till mig istaellet
/Stellan

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips