cykelväska ovanpå pakethållaren

Jag har lite problem med min cykel eftersom jag har svårt att ha packning i vanliga väskor, jag slår i fötterna. Så jag tänkte skaffa en väska som man fäster ovanpå pakethållaren, typ de som finns när man saknar pakethållare och fäster dem på styrstammen. De är ju mindre men borde räcka för helgturer eller turer utan tält.

Men var hittar jag sådana? Har sett dem någonstans men inga av de stora märkena har den modellen efter vad jag kan hitta på nätet. Någon som vet?

/Anneli
 
Flera lösningar

Har själv haft det problemet, vände då på cykelväskan 180 grader och vips så var det problemet löst, annars kan du sätta på en pakethållare på sadelröret finns på biltema tex, de har även en gråfärgad stor packväska som passar bra för denna, med den lösningen får man plats med massor av packning, sedan kan du sätta på packet hållare fram också om du behöver mer plats finns också på biltema, själv kör jag med tre packethållare utan att slå i fötterna.

mikael
 
Annars borde det väl funka att förlänga pakethållaren. En brädbit, några borrade hål, buntband och slangklämmor borde räcka för att förankra en ny plattform förskjutet några cm bakåt. Vill man göra det mera diskret så letar man upp en pakethållare(från en kasserad cykel ur en container, närmaste grovsoprum el. likn.) sågar av benen och drar fast ovanpå den befintliga pakethållaren med ett par slangklämmor.

Eller så kan du skaffa en cykelkorg från clas ohlson http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=11083405 och bara trava din packning ovanpå.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.