cykelsem var?

Hej på er!

Jag vill ut och cykla på semestern. Från början hade jag tänkt Estland, Lettland och Litauen, men har nu börjat snegla lite på skottland och Irland! Kan inte bestämma mig! Vart tycker ni att jag ska ta vägen? Ska vara borta 2-4 veckor.Ska cykla ensam. Har aldrig varit ute på cykelsem förut, ser denna tur som en träningrunda till en långtur nästa år. Alla förslag på rutter i närheten av sverige är välkommet.

Eller ska jag dra till Mexico och surfa?
MVH LARS
 
Varfoer inte aaka till Tibet paa cykelsemester? Jag tror det aer ett bra staelle att boerja paa. Jag kommer att vara daer till sommaren med cykel saa om du vill saa aer det bara att foelja med en bit i alla fall. Maila mig om du aer intresserad. Planera att vara daer i juli och augusti.
 
SKOTTLAND!!

Hej Lars!

Kan djupt rekommendera Skottland. Jag och en kompis cyklade runt hela västra Skottland med start i Glasgow. Bor man på Bed & Breakfast behöver man dessutom inte ha med sig så mycket prylar. Vi klarade oss med cykelväskor bak och en ryggsäck av mindre modell.
Naturen är enastående och dramatiskt på denna sidan av Skottland. Längs med Loch Ness finns dessutom utmärkta mountainbike-spår. Stanna gärna några dagar i Fort William. Detta är en av världens bästa platser för mountainbike entusiaster.
Andra fördelar med Skottland är att gästfriheten är fantastisk. Var man än kommer är man välkommen, speciellt som cyklist.
I nordvästra delen kan det bli ganska glest mellan bebyggelsen..med storslagna naturscener överallt.
Gillar du desutom vandring eller klättring kan du göra en avstickare til Isle Of Skye som bjuder på dramatiska berg och underbara vandringsleder.

Vi kommer att cykla i Skottland i sommar igen. Vi åker i mitten av juli och stannar närmare 4 veckor. Vi tänkte avverka Speyside för att sedan bege oss till norra Skottland och vidare till Orkney öarna.

Hör av dig om du vill ha mer info....

Mvh
Anders
 
tänkte faktiskt...

hej!

Skulle cyklat den klassiska sträckan Lhasa-katmandu i höstas men fick ett jobb på en segelbåt istället!

Måste spara pengar till en långresa nästa vår så, tyvärr är himalaya inte aktuellt nu. Har förövrigt sem i maj\jun.

Men Tibet är defenitivt med i planerna i framtiden

Lars
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
olaab Var hyra långfärdscykel i Japan, helst Sapporo Långcykling 0
halmstadanders Afrika, när var hur Långcykling 12
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2016? Långcykling 18
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2015? Långcykling 30
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2014? Långcykling 48
enSAM Cykla, var? Långcykling 4
The_Lost_Cyclist Var ska ni cykla 2012? Långcykling 46
graylingman Var köper man billigast Vaude eller Ortlieb cykelväskor? Långcykling 11
RDu I Hanoi, var ska jag nu? Långcykling 4
DaveOutdoor Marin Muirwood var? Långcykling 8
malinliljeblad Vill åka långt härifrån, ensam med cykeln - men var? Långcykling 9
metzan Var cykla - en vecka i Europa? Långcykling 11
LisaJ Var hitta STOR cykelkorg? Långcykling 8
liquidmonkey camel bak LOBO---var??? Långcykling 2
perosen var hitta finare navdynamo (DH-3N71 etc)? Långcykling 3
swed-ontour Var hittar jag en transportväska? Långcykling 7
mattiase Var har de små diod-framlysena tagit vägen? Långcykling 19
ancalagon Var får man tag på cykelkartor över sverige? Långcykling 15
avsl0912 Så var det då klart, enhjulingskarriären är över! Långcykling 13
avsl0912 Så var det snart dags igen! Haparanda-Ystad på 1 hju1! Långcykling 12
KLAGER Det var en gång en cykel Långcykling 2
Albertsson Var köpa Ortlieb i Göteborgsområdet ? Långcykling 7
skiman Sverige-leden var finns hemsida med karta? Långcykling 2
PK Neelix Var cykla kring Umeå? Långcykling 1
igs DRESINCYKLING VAR ? Långcykling 5
lactlab Var köper jag en cykelresväska Långcykling 3
KTG Alla snackar om cyklar med stålram, men var finns dom? Långcykling 25
littlebigohrn Var finns logi på vägen mellan Strömsund -Stekenjokk Långcykling 11
Daddy Cool Genomresa Danmark! Hur? Var? Långcykling 3
ehn Var julklapparna inte tillräckligt hårda? Långcykling 0
littlebigohrn Var cykelvandrar jag i de djupa Värmlandskogarna? Långcykling 1
stellan Var kan man köpa Timex klockor i sverige Långcykling 3
stellan Begagnade racercyklar - Var? Långcykling 4
sjuttis Var köpa touringcykel? Långcykling 5
dirty harry Var kan jag hitta en ny Crescent Egil (den är stulen)? Långcykling 0
stellan Domningar i skrevet - var tog lille vännen vägen Långcykling 38
lizardking var köper man cykelväskor Långcykling 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.