Cykelkartor, vanliga kartor? + nån som vill med?

Waow! Många bra förslag här!
Blrjade med att kontakta en campingsite över flandern och de skickade mig både karta med campingplatser i flandern och en cykelkarta gratis :)) riktigt schysst!!
Jag hittar i Sverige så där behövs ingen karta mer än någon utskrift på ett visst ställe.
jag köpte karta över den övre delen av Tyskland jag skall cykla igenom samt samma med frankrike-karta. Det är nederländerna o Danmark jag inte har något av egentligen. men det känns inte omöjligt att fråga efter vägen ;)
 
Kustvejen från Helsingør ner till Norreport stn har cykelbana. Genom Kbh finns det massvis med cykelvägar att välja, Men du skall ju antingen till Jylland eller Tysklandsfärjan. Danmark liksom Nordtyskland är huvudsakligen flackt, men det blåser när du kommer utanför bebyggelsen, SV är den förhärskande vinden.
 
Att ha kartor med färdiga leder att följa är verkligen att rekommendera, eller åtminstone bra kartor med vettig skala. Jag började cykla från Fjällbacka i torsdags och anlände Stockholm idag. De två första dagarna hade jag bara kopierade kartblad från en bilatlas vilket gjorde att massa tid gick åt till att studera kartan. Dessutom fattades en massa småvägar på kartan så det blev en hel del gissningar och onödiga omvägar. Från Skara fick jag tag i en cykelkarta över västergötland och följde sverigeleden till Askersund då den tog slut. Eftersom jag inte fick tag på nån mer cykelkarta sen földe jag Sverigledenskyltarna med mina kopierade kartor som mall. Gick ganska bra det också.

Jag har andrat mig. Att folja cykelleder kan vara ett rent helvete, i alla fall i Polen. En del cykelleder foljer till stora delar vandringsleder och dar ar det ofta daligt att cykla. Flera ggr har jag kommit in pa vagar av los sand och fatt leda cykeln kilometervis. Inte roligt alls. Dessutom far men kopa nya kartor varannan-var tredje dag eftersom man cyklar ut ur den. Om man vill komma ngn vart ar det battre med samre skala pa kartan och att folja hyfsade vagar. Sen kan man ta lite mindre vagar ibland nar man vill ha mindre trafik och finare miljoer.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hafpip Behöver cykelkartor i Europa Långcykling 10
Kryptho Cykelkartor online Långcykling 8
Martin Löndahl Hjälp! Cykelkartor Frankrike! Långcykling 3
gsifnesta cykelkartor över europa Långcykling 5
ancalagon Var får man tag på cykelkartor över sverige? Långcykling 15
heinzehlers Cykelkartor - Norge Långcykling 2
Äpplet Cykelkartor över Europa och cykelväskor Långcykling 3
Peppe83 cykelkartor+tips för cykeltur Uppsala-Barcelona Långcykling 5
temmey Vart får man tag på cykelkartor över tyskland? Långcykling 5
mothesta Bra cykelkartor efterlyses Långcykling 3
bikeforfuture SPD alternativt Vanliga trampor? Långcykling 14
yeahyeahyeah Kartor? Långcykling 3
Gohan Tips på cykelrutt och kartor för alperna Långcykling 3
rimn Cykla Tyskland. Kartor? EURO VELO-rutter? Långcykling 5
Soffgrupp Karta/kartor för västra Arfrika Långcykling 7
kimsjö Vart får man tag i bra kartor? Långcykling 1
Nitsson Köpa Svenska Cykelsällskapets kartor (Sverigeleden) i Stockholm? Långcykling 2
Världsmästaren Skala på kartor + tyskland Långcykling 4
i Grycksbo Jorden Runt På Cykel - Kartor! Långcykling 3
perosen Cykla i Estland? kartor Långcykling 1
gro kartor; sverige? Långcykling 6
azur kartor östeuropa! Långcykling 12
greendanger Kartor på nätet? Långcykling 5
chrille_g Kartor Långcykling 4
nilsjohan Kartor Långcykling 7
rikard_wiberg_hotmail.com kartor Långcykling 9
NinjaNisse Tips och kartor för östeuropa Långcykling 3
mothesta Kartor? Långcykling 0
Vilka kartor? Långcykling 6

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.