Cykelkartor, vanliga kartor? + nån som vill med?

Waow! Många bra förslag här!
Blrjade med att kontakta en campingsite över flandern och de skickade mig både karta med campingplatser i flandern och en cykelkarta gratis :)) riktigt schysst!!
Jag hittar i Sverige så där behövs ingen karta mer än någon utskrift på ett visst ställe.
jag köpte karta över den övre delen av Tyskland jag skall cykla igenom samt samma med frankrike-karta. Det är nederländerna o Danmark jag inte har något av egentligen. men det känns inte omöjligt att fråga efter vägen ;)

Kustvejen från Helsingør ner till Norreport stn har cykelbana. Genom Kbh finns det massvis med cykelvägar att välja, Men du skall ju antingen till Jylland eller Tysklandsfärjan. Danmark liksom Nordtyskland är huvudsakligen flackt, men det blåser när du kommer utanför bebyggelsen, SV är den förhärskande vinden.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Att ha kartor med färdiga leder att följa är verkligen att rekommendera, eller åtminstone bra kartor med vettig skala. Jag började cykla från Fjällbacka i torsdags och anlände Stockholm idag. De två första dagarna hade jag bara kopierade kartblad från en bilatlas vilket gjorde att massa tid gick åt till att studera kartan. Dessutom fattades en massa småvägar på kartan så det blev en hel del gissningar och onödiga omvägar. Från Skara fick jag tag i en cykelkarta över västergötland och följde sverigeleden till Askersund då den tog slut. Eftersom jag inte fick tag på nån mer cykelkarta sen földe jag Sverigledenskyltarna med mina kopierade kartor som mall. Gick ganska bra det också.

Jag har andrat mig. Att folja cykelleder kan vara ett rent helvete, i alla fall i Polen. En del cykelleder foljer till stora delar vandringsleder och dar ar det ofta daligt att cykla. Flera ggr har jag kommit in pa vagar av los sand och fatt leda cykeln kilometervis. Inte roligt alls. Dessutom far men kopa nya kartor varannan-var tredje dag eftersom man cyklar ut ur den. Om man vill komma ngn vart ar det battre med samre skala pa kartan och att folja hyfsade vagar. Sen kan man ta lite mindre vagar ibland nar man vill ha mindre trafik och finare miljoer.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips