Cykelkartor över Europa och cykelväskor

Hej!

Jag undra om det finns nån som vet vart man kan få tag i cykelkartor över Tyskland, Schweiz Norra italien, Franska medelhavskusten och spanska medelhavskusten.

Samt vilka cykelväskor som kan rekomenderas

Tack!

Trampa på.....

Äpplet; sa:
Hej!

Jag undra om det finns nån som vet vart man kan få tag i cykelkartor över Tyskland, Schweiz Norra italien, Franska medelhavskusten och spanska medelhavskusten.

Samt vilka cykelväskor som kan rekomenderas

Tack!

Hej !

Har trampat 4500 mil med mina " Vaude " väskor och är mycket nöjd.....

Jesper

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vi kör också med Vaude. Bättre finns inte... regntäta, lätta och krånglar aldrig.

Kolla på Tyska Amazon för ADFC:s (tyska cykelorganisationen) för kartor över Tyskalnd och Schweiz. Frankrike har inga särskilda nationella cykelkartor utan Gula michelin eller Grön/blå Institur geographique national är de som gäller.

Bor du nära Stockholm finns alla dessa att köpa i Lantmäteriet/Metrias affär vi centralen.

I Tyskland finns även fantastiskt bra turbeskrivningar. Vi har exepelvis cyklat bland annat Weser Radweg. Köp på tyska Amazon.

Hej,

Angående kartor i tyskland: Det finns en serie med kartor / böcker som täcker framför allt de populära långcyklingsvägerna, t.ex längs floderna. Jag har själv använt dem längst Donau för tre år sedan, och de var verkligen bra.

De kallas för "bikeline" och finns i Esterbauer-förlaget
http://www.esterbauer.com/

Personligen föredrar jag Orliebs cykelväskor framför Vaudes...

/Malte

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips