Cykelkärra och hund

Hej,
Jag funderar på att köpa en cykelkärra för att bla kunna köra mina hundar vid längre sträckor. De är två stycken och ganska små, varför de inte kan hålla cykeltempo någon längre tid. Tidigare har jag haft en övertäckt vagn för barn, men den var lite för stor och klumpig för att åka runt med i sta'n. Helst skulle jag också vilja ha en som passar bättre för packning, att åka och handla större säckar och liknande. Jag har funderat på Burley d'lite, men helst skulle jag vilja kunna köra den även utan cykel när jag ska handla. Jag vet inte om det går att få ihop alla dessa funktioner, men det skulle vara intressant att höra om det är några som har erfarenhet av hund och cykelkärra och kanske har några tips.
Mvh.
SaraBritta

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Re: Ändring

sarabritta; sa:
Burley Nomad är det som jag har funderat på och inte Burley d'Lite.
/SaraBritta

Det går att skjuta den framför sig (med vagnen "baklänges) genom att hålla i dragstången men det skulle bli ännu bekvämare om du monterade en förlängning av dragstången.

Jag har erfarenhet av både Burley d'Lite och Nomad och tror att Nomad skulle kunna passa dig. Jag har dock inte kört hundar i den.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips