Cykeldator till Barnvagn??

Hej

Jag har en undran ifall det möjligtvis
är någon som vet om det finns cykeldator som passar
till barnvagn (små hjul), och isåfall vart man skulle kunna köpa sådan?

mvh
Johan

Borde väl funka med vilken som helst... Förutsatt att det går att ställa in den för små hjul. Gå till en cykelhandlare och kolla

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Ett (dåligt) alternativ (om inte inställningsområdet är anpassat för riktigt små hjul) vore väl att ställa in den dubbla hjulstorleken och sen dividera hastigheten med 2. Lite hjärngympa i löpspåret! :)

/Håkan

Det gäller väl att cykeldatorn går att ställa in med rätt omkrets... Plus att det ska kunna gå att fästa den på barnvagnen. Och glöm inte elektroden (eller magneten) som ska sitta i hjulet.

Jag har (och har haft) tre olika cykeldatorer; SIGMA, Cateye och Polar. De två förstnämnda så får du problem med inställning av omkretsen, de går nog att montera. Kolla med cykelhandlare om inställningsmöjligheterna. Polar kan du glömma. För stor rotationsavläsare.

Vi har använt enklaste Sigma-modellen köpt på Clas Ohlsson till barnvagnen. I och för sig var det några år sedan vi använde det så jag vet inte hur nuvarande modeller funkar. Problemet med modellen vi hade var att ekrarna till vagnen var lite för grova men det var bara att borra upp magnetfästet. Jag har en senare modell av billig Sigma dator till cykeln och det magnetfästet skulle inte vara något problem att fästa på vagnen.

/Mille

Håkan K; sa:
Ett (dåligt) alternativ (om inte inställningsområdet är anpassat för riktigt små hjul) vore väl att ställa in den dubbla hjulstorleken och sen dividera hastigheten med 2. Lite hjärngympa i löpspåret! :)

/Håkan

Kanske övertydligt men se till att du ställer in dubbla omkretsen och inte dubbla något annat som t ex radie.

/Patrik, petig

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips