Cykeldator med kadensmätare

Tack DoktorGlas du gjorde min morgon!

Hoppas att de verkligen finns kvar i lager.

Det gör de säkert. Evalds är schyssta, tror jag.

Kul att nån annan gillar den där datorn. Jag behöver inget mer spejsat än så och litar inte på trådlöst. De kunde skala bort en del funktioner som temperatur (den visar ju inte korrekt ivf). Och som sagt, ny årsmodell innebär bara ny design, inte nya/bättre funktioner. Dessutom är 16.12 den snyggaste hittills. ;)

Litet tips förresten. Tycker det är lite trist att "texten" på dem slits bort så fort och det blir mycket repor om man brukar ha den i fickan. På min senaste satt jag på sån där skyddsplast man kan köpa till mobiler och andra displayer och klippa till och klistra på. Funkar fint, men den fäste inte i kanterna där datorn är rundad, så jag satt den bara över själva displayen. Sen klippte jag till vanlig genomskinlig kontorstejp och satt över texten över och under displayen. Dröm om min förvåning - allt sitter kvar, slätt och fint, 7 månader senare! Jag cyklar typ 6 dagar i veckan och datorn har sett mycket regn och som sagt varit utsatt för ficktransport. Hade ingen aning om att vanlig tejp var så beständig!

Spelar ju ingen praktiskt roll, men jag känner mig alltid lite gladare när grejerna ser fräscha ut. Räcker med att jag cyklar i sjabbiga kläder - prylarna ska glänsa! :p
 
Magneten är så pass stark att det skall mycket till för att den skall trilla av.
 

Bilagor

  • magnet.jpg
    magnet.jpg
    53.5 KB · Visningar: 325
Misströsta icke! Köp på dig några stycken. De nya modellerna har ju bara annat utseende för mera pengar.
https://www.evaldsmtb.se/accessoarer/cykeldatorer-pulsmatare/cykeldator-klassisk/sigma-tacho-bc-1612
Kadenssensor lyckades jag inte hitta, men det finns säkert nånstans. Men den gamla sitter väl kvar, så du behöver kanske ingen ny.

De hade bara en i lager och beställde inför leverens till mig ytterligare en från generalagenten men de fick efter nån vecka besked om att de är helt slut. Men jag fick hem den sista hos Evaldsmtb garage för några dagar sedan och har tejpat fast den. Hoppas den kommer att sitta kvar.

Om det finns liknande nånstans kanske det är bäst att köpa ytterligare en för framtida behov. Hittar den inte (Sigma 16.12) på ebay men finns en enstaka snarlik Sigma Sport BC 1609 Cadence Wired Cadence Bike Computer i USA.

Thure

PS den som föreslogs i början av tråden verkar fortfarande finnas https://www.wiggle.co.uk/cateye-strada-cadence-cycle-computer/
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...