Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Cykeldator med kadensmätare
- Trådstartare mörtkungen
- Start datum
Hur är det billigare? Då måste man ju ha två datorer om man vill se både hastighet och kadens i realtid.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Hur är det billigare? Då måste man ju ha två datorer om man vill se både hastighet och kadens i realtid.
Sist jag kollade priser så kostade två av de enklaste cykeldatorerna mindre än en cykeldator med kadens.
Men det kanske har dykt upp billigare datorer med kadens sen dess.
Sigman verkar man kunna får för lite över 300 kr i dagsläget i Sverige, kanske ännu billigare utomlands. Kadenssensorn som man köper extra tror jag jag gav runt 100 för. Orkar inte googla upp vad den kostar nu.
Och billigaste cykeldatorn kostar 99-100 kronor på Biltema, Clas Ohlson eller teknikmagasinet....Sigman verkar man kunna får för lite över 300 kr i dagsläget i Sverige, kanske ännu billigare utomlands. Kadenssensorn som man köper extra tror jag jag gav runt 100 för. Orkar inte googla upp vad den kostar nu.
Jo, jag vet. Men prisskillnaden är ju inte stor men jag gissar att kvalitetsskillnaden är det plus att man slipper mekandet, spar plats på styret och slipper hålla reda på en extragrej.Skulle inte överväga en sådan lösning för så liten besparing.
Det må så vara. Men du frågade hur det kunde vara billigare, vilket jag anser är besvarat.Skulle inte överväga en sådan lösning för så liten besparing.
Ok, du har rätt.
Misströsta icke! Köp på dig några stycken. De nya modellerna har ju bara annat utseende för mera pengar.
https://www.evaldsmtb.se/accessoarer/cykeldatorer-pulsmatare/cykeldator-klassisk/sigma-tacho-bc-1612
Kadenssensor lyckades jag inte hitta, men det finns säkert nånstans. Men den gamla sitter väl kvar, så du behöver kanske ingen ny.
Köpte några datorer från Erlan.se och kadenskit från RoseBikes för ett halvår sen, men de har slut nu.
https://www.evaldsmtb.se/accessoarer/cykeldatorer-pulsmatare/cykeldator-klassisk/sigma-tacho-bc-1612
Kadenssensor lyckades jag inte hitta, men det finns säkert nånstans. Men den gamla sitter väl kvar, så du behöver kanske ingen ny.
Köpte några datorer från Erlan.se och kadenskit från RoseBikes för ett halvår sen, men de har slut nu.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg