Cykelaffärer i Göteborg?

Vilka är de bästa cykelaffärerna i Göteborg?

Jag känner till Veloform, Åby cykel och Cykel Spec., men finns det några fler som säljer sjyssta kvalitetsprodukter?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
När det gäller långfärdsutrustning tycker jag Sportson på Vasagatan slår Cykelcity. Dom har dessutom bra personal i just denna butiken.

...Johan...

Jag gillar Cykelstället på Övre Husargatan. Trevliga och har god service (http://www.cstall.com/). Har varit nöjd med två cykelköp från denna butik, sägs vara grymma på att bygga hjul.

Patric (som för övrigt inte fick shyssta vibbar från Sportson, men det kan ju varit undantaget eller historia nu.)

[Edit, jag har inte spanat på respektive köpt långfärdcykel, mina intryck gäller MTB.]
[Ändrat av olle11 2004-04-20 kl 09:49]

Cykelstället och Cykel-City

olle11; sa:
Jag gillar Cykelstället på Övre Husargatan. ...

Jag håller med Olle-Patrik. Var på Cykelstället för första gången i går och blev väldigt väl omhändertagen.

Cykel-City är iofs väldigt proffsiga, men för min egen del känns det lite som att prata med någon på ett främmande språk.

Mitt förslag är att du väljer någon av ovanstående affärer beroende på hur mycket du själv kan om cyklar och cykling.

Var och hälsade på Åby Cykel igår. Mycket trevlig personal i liten butik.

Till helgen flyttar de ut i trädgården och visar tält och cyklar mm, dessutom har de ju provcykling. Deras extrema långfärdscyklar Koga-Miyata kostar mycket pengar men verkar vara riktigt bra.

Jag skall i alla fall ner och köra en sväng till helgen. även om jag inte har råd.

Willys!

Willys på arbogagatan 1, (hållplats gropegårdsgatan tror jag) är svinbra! Inte så bra hemsida och inte ett yttre som får en att tro att det är något där, men otroligt bra priser på prylar o reservdelar. Min senaste frikrans fick jag för nästan hälften av vad den kostade på andra ställen, spd-paket finns för ca 800:- om jag minns rätt. Helt oflashigt -men bra.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips