Cykel på hotell?

Är väldigt intresserad av att ta en cykelsemester nån gång men det jag är mest rädd för är stölder. Man har ju en ganska dyr cykel med en massa packväskor som inte är så lätta att låsa fast eller ta med sig. När man campar i skogen eller vid campingplatser är det väl rätt så säkert då man är nära cykeln men hur gör man i de större städerna? Brukar hotell ha förråd eller något liknande där man kan låsa in cykeln? Man vill ju gärna ta en promenad inne i städerna också.

Smyg

upp cykeln på rummet. Det har jag gjort.

En bekant gjorde det t o m med en motorcykel i södra Polen om man får tro hans berättelse.

Thure

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
peon; sa:
Är väldigt intresserad av att ta en cykelsemester nån gång men det jag är mest rädd för är stölder. Man har ju en ganska dyr cykel med en massa packväskor som inte är så lätta att låsa fast eller ta med sig. När man campar i skogen eller vid campingplatser är det väl rätt så säkert då man är nära cykeln men hur gör man i de större städerna? Brukar hotell ha förråd eller något liknande där man kan låsa in cykeln? Man vill ju gärna ta en promenad inne i städerna också.

Jag har gjort naagra laengre turer med cykel och har inte faatt den stulen aennu. I början hade jag tvaa ordentliga laas till cykeln men efter hand har det blivit saemre och saemre laas foer att minska vikten. Det kaendes lite onödigt att slaeppa med sig över 1 kg med laas anordningar. Vill de stjaela cykeln saa gör de det aendaa. Kvittar vilket laas man har.
Naer jag taeltar brukar jag laemna cykeln utanfoer taeltet olaast men jag saetter en av taeltstaengerna genom ramen saa att om man ska kunna flytta cykeln saa maaste man riva taeltet. Kaenns saekert tycker jag.

Om jag bor paa hotell brukar jag ta upp cykeln paa rummet och det brukar inte vara naagra problem. Det har haent naagra faa gaanger att jag inte har kunnat det men daa har det naesta alltid funnits ett bagagerum daer jag kan laemna cykeln och daa brukar jag laasa den. Bor paa hotell i natt och fick inte ta in cykeln daer men aegaren ordnade saa att jag kunde laas in den i en lagarlokal i naerheten. Innebaer att jag inte har tillgaang till cykeln tills jag laemnar staden.

Vill man goera en kortare tur runt i en stad utan cykel saa brukar det alltid finnas naagon som kan vakta cykeln tills man kommer tillbaka. Foersoeka ofta fraaga i en affaer eller naagon foersaeljare och sedan laemnar jag cykeln daer. Brukar fungera utan naagra problem.

/Stellan
www.sandstorm.se

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips