CSV filer Oregon 300?

Hej

Försöker lägga in waypoints på min gps,använder mig utav POI loader men när jag ska föra över csv filerna står det "Filen C:\.........csv är ogiltig"

Råka också öppna filerna i excel kan de ha nå med saken å göra??

HJÄLP

MVH joahn

CSV filer Oregon 300

Om jag har förstått rätt försöker du ladda in waypoints och i så fall ska dessa vara i .gdb format som är den nya garmin waypoint format. (Den gamla hette .mps) Hälsningar André

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
CSV-filer går att ladda in direkt till din GPS med Garmin POI Loader. Med en metoden är dock dina waypoints inte redigerngsbara i GPSen

GPSBabel är en freeware som konverterar mellan i stort sett alla format. http://www.gpsbabel.org/ Bl a gdb, som du sedan öppnar i Mapsource. GPSBabel kan även konvertera till GPX som är ett standardformat som kan hanteras av många program inkl Mapsource

PoiEdit

Jag bukar göra såhär: Öppna csv filen i anteckningar och spara den igen som . csv (Excel förstör strukturen, så använd ALDRIG Excel) öppna den i PoiEdit 2007 (gratis) och spara den sedan som gpx eller så gör en batch convert fungerar perfekt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips