CSV filer Oregon 300?

Hej

Försöker lägga in waypoints på min gps,använder mig utav POI loader men när jag ska föra över csv filerna står det "Filen C:\.........csv är ogiltig"

Råka också öppna filerna i excel kan de ha nå med saken å göra??

HJÄLP

MVH joahn

CSV filer Oregon 300

Om jag har förstått rätt försöker du ladda in waypoints och i så fall ska dessa vara i .gdb format som är den nya garmin waypoint format. (Den gamla hette .mps) Hälsningar André

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
CSV-filer går att ladda in direkt till din GPS med Garmin POI Loader. Med en metoden är dock dina waypoints inte redigerngsbara i GPSen

GPSBabel är en freeware som konverterar mellan i stort sett alla format. http://www.gpsbabel.org/ Bl a gdb, som du sedan öppnar i Mapsource. GPSBabel kan även konvertera till GPX som är ett standardformat som kan hanteras av många program inkl Mapsource

PoiEdit

Jag bukar göra såhär: Öppna csv filen i anteckningar och spara den igen som . csv (Excel förstör strukturen, så använd ALDRIG Excel) öppna den i PoiEdit 2007 (gratis) och spara den sedan som gpx eller så gör en batch convert fungerar perfekt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips