City Select + terrängkarta samtidigt i min Garmin?

Jag tar mina första stapplande steg med GPS. Har köpt en Vista C (med autoroute) och också City Select v6.

Ska upp till Jämtland för jakt i slutet på nästa månad och vill då fixa nån terrängkarta (Friluftskartan?). Vad ska jag ha och kan jag fortfarande ha kvar mina detaljerade City Select-"ytor" OCH, beroende på kvarvarande minne, exempelvis Friluftskartan?

Blev grötigt - frågan är om jag kan ha City Select + en terrängkarta i samtidigt samt vilken bör jag skaffa?

Satt och kollade gårdagens 15 mil på hojtur, MC alltså, i MapSource. Jäkligt kul! Har kört hoj i tre säsonger men det blir mest planlöst gasande och sen beroende på vem som legat först så har jag knappt en aning om hur vägarna hänger ihop. Synd att jag inte skaffade GPS tidigare bara.

Allt på en gång...

Du kan inte ha kvar din City Select och "fylla på" med friluftskartan. När du för över en ny karta till Gps:n så raderas först kartorna i Gps:n innan de nya laddas...

Däremot kan du ju välja/markera områden från olika Mapsource-kartor och sedan föra över "allt" på en gång till din GPS...

Vilket område du behöver kan du enkelt kolla på:
http://www.garmin.se/adfinity.aspx?pageid=571

Det borde väl vara omr 5 el 6.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tackar! Visste att man raderar befintlig men det är inget problem när jag har USB.

Hur funkar det praktiskt då med kartorna? Kommer jag att ha en City Select-flik och en Friluftskartan-flik (efter installation av Friluftskartan) i Mapsource och får då välja areor jag vill ha med?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips