Citnynavigator på hur många GPS?

Fick du något svar? Går det att använda en gammal CN-licens på en nyare enhet som också klarar CN NT?
Nej, inte ännu.
Jag skickade en fråga till England på min Vista (köpt i sverige) och inom några dagar kom svar att prata med svensk support.
Frågan om CN skickade jag in på UK-köpta Quest, och den har inte studsat än. Det ser jag som ett gott tecken.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Nej, inte ännu.
Jag skickade en fråga till England på min Vista (köpt i sverige) och inom några dagar kom svar att prata med svensk support.
Frågan om CN skickade jag in på UK-köpta Quest, och den har inte studsat än. Det ser jag som ett gott tecken.

Nu har jag fått (negativt) svar:

Dear Gunnar Gustafsson,

Thank you for contacting Garmin(Europe)Ltd.#

Unfortunately with theCity Navigator 2008 the option for second unlock
has been omitted. You only have the option to unlock one GPS unit per
DVD.

Kind regards
Claude Oluoch-Olunya Garmin (Europe) Ltd

Unfortunately with theCity Navigator 2008 the option for second unlock
has been omitted. You only have the option to unlock one GPS unit per
DVD.
Fast det förklarar inte varför det inte fungerar med CN 8 och CN 9 som du säger att du också provat. Jag skulle vara helt vansinnig om jag köpt en enhet och det de tidigare utlovat inte fungerar längre.

Fast det förklarar inte varför det inte fungerar med CN 8 och CN 9 som du säger att du också provat. Jag skulle vara helt vansinnig om jag köpt en enhet och det de tidigare utlovat inte fungerar längre.
Jag är väl inte den vansinniga typen :)
Det verkar uppenbart att om man inte reggat 2 GPS på sina gamla kartor "i tid" så har Garmin ändrat spelreglerna nu när CN 2008 kommit ut. Tyvärr tar dialogen med Garmin UK så lång tid... att man ger upp till slut.

Nu har jag plötsligt fått min Citynavigator att funka.... vet ej om Sportmanship gjorde nåt med mitt konto, men jag sade en del saker till dem.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips