Citnynavigator på hur många GPS?

Fick du något svar? Går det att använda en gammal CN-licens på en nyare enhet som också klarar CN NT?
Nej, inte ännu.
Jag skickade en fråga till England på min Vista (köpt i sverige) och inom några dagar kom svar att prata med svensk support.
Frågan om CN skickade jag in på UK-köpta Quest, och den har inte studsat än. Det ser jag som ett gott tecken.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Nej, inte ännu.
Jag skickade en fråga till England på min Vista (köpt i sverige) och inom några dagar kom svar att prata med svensk support.
Frågan om CN skickade jag in på UK-köpta Quest, och den har inte studsat än. Det ser jag som ett gott tecken.

Nu har jag fått (negativt) svar:

Dear Gunnar Gustafsson,

Thank you for contacting Garmin(Europe)Ltd.#

Unfortunately with theCity Navigator 2008 the option for second unlock
has been omitted. You only have the option to unlock one GPS unit per
DVD.

Kind regards
Claude Oluoch-Olunya Garmin (Europe) Ltd

Unfortunately with theCity Navigator 2008 the option for second unlock
has been omitted. You only have the option to unlock one GPS unit per
DVD.
Fast det förklarar inte varför det inte fungerar med CN 8 och CN 9 som du säger att du också provat. Jag skulle vara helt vansinnig om jag köpt en enhet och det de tidigare utlovat inte fungerar längre.

Fast det förklarar inte varför det inte fungerar med CN 8 och CN 9 som du säger att du också provat. Jag skulle vara helt vansinnig om jag köpt en enhet och det de tidigare utlovat inte fungerar längre.
Jag är väl inte den vansinniga typen :)
Det verkar uppenbart att om man inte reggat 2 GPS på sina gamla kartor "i tid" så har Garmin ändrat spelreglerna nu när CN 2008 kommit ut. Tyvärr tar dialogen med Garmin UK så lång tid... att man ger upp till slut.

Nu har jag plötsligt fått min Citynavigator att funka.... vet ej om Sportmanship gjorde nåt med mitt konto, men jag sade en del saker till dem.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips