Chevalier ultimate känga?

Är det någon som kan säga något bra om dom?
Funderar på att köpa ett par sådana.
Ska ha dom för fiske och vandring i fjällen.

Jonas.

Mina är jättebra!! Men det första paret jag hade var konstiga. Läckte lite ibland. Men det var materialfel redan från början så jag fick nya direkt. I övrigt är
dom helt ok om du gillar dom höga skaften.
Dom är grymt slitagetåliga eftersom pga kevlar-förstärkningarna. Ganska smala i passformen och inte överdrivet varma. Det är dom bästa kängorna jag haft av den typen (jakt/vandring) och då har jag avverkat Meindl(3 olika), Rocky och Danner tidigare. Danner är ganska hyffsade medans Rocky och Meindl var rena lumphögar. Har du smala fötter och gillar höjden KÖP!

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Tack för informationen!
Var och kollade på dom idag, verkar hur sköna som helst. Dom har tagit bort kevlaren på tån och bytt ut den mot plast som skulle vara slittåligare.
Det får nog bli sådana.

Ha det bra!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips