Caravan backpacking sport sovsäck, kanske du har mer information om säcken.

Jag orkade inte vänta :)
Körde handtvätt med halvspecialtvättmedel plus ättika. Lukten försvann helt, vilket var positivt. Tyvärr så gjorde insidan av påsarna det också. Det var något plastigt på insidan som började smula sönder. Så påsarna är förpassade till papperskorgen.
 
Jag orkade inte vänta :)
Körde handtvätt med halvspecialtvättmedel plus ättika. Lukten försvann helt, vilket var positivt. Tyvärr så gjorde insidan av påsarna det också. Det var något plastigt på insidan som började smula sönder. Så påsarna är förpassade till papperskorgen.
Beläggningen som du refererar till var troligen PU-beläggning för vattentäthet. Den beläggningen åldras och delaminerar och kan även bli obehagligt klibbig.
 
Senast ändrad:
För eftervärlden: Har en Caravan Sport! (med utropstecknet). Den insydda lappen säger 78/00 så den är säkert också från 1978. På den tiden använde jag den i –15C och det funkade. Kallast är –24C men då var det för kallt i den för trivsam sömn. Nåja, jag överlevde trots allt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
RoyX Caravan backpacking Anjan sovsäck fråga Allmänt om friluftsliv 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.