Canon EOS 300

Hej, jag ska köpa en ny systemkamera och har funderat på Canon EOS 300 med 28-90 mm och 75-300 mm objektiv (5990 kr). Är det någon som har förslag på likvärdig kamera som är bättre i samma prisklass. Jag är nybörjare och prioriterar lätt vikt eftersom jag fjällvandrar mycket.

Canon 300

Hej! Jag köpte en Canon 300 förra sommaren och har använt den flitigt sedan dess,bla till toppturer. Är helnöjd med kameran. Jag använder 28-105 och 75-300 från Sigma. Jag rekomenderar dig att titta på de nya "super-zoomarna" 28-300 från bla Tamron och Sigma. Slipper då att byta/släpa på två objektiv. Nackdelen är priser och lite försämrad blidkvalitet i ytterlägena.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Funkar bra

Har själv en Canon EOS 300, och är jättenöjd med den. Kör med Sigma 28-105 obejktiv. Fundrar på att skaffa ett 80-300 också, men för mitt foto har det hittills räckt med den utrustning jag har. Lätt kamera.

/Kotten

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips