Canada-Mexico

Hej!
Var hittar jag information om den turen? Jag vet att det ska finnas. Är så sugen på att cykla den nästa år.
/B

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Cyklat denna, bara att höra av sig om du/någon undrar över något....

Bilagor

• mexi.JPG
    mexi.JPG
    17.1 KB · Visningar: 519
Tips ang. Kalifornien:

Välj Highway 101 istället för Highway 1 när du kommer till den lilla staden Leggett. Då får du en mycket bekvämare resa med intressantare vyer. Du passerar bl.a. genom vingårdarna i Alexander Valley, Dry Creek Valley och Napa Valley. När du kommer till San Francisco väljer du kustvägen igen.

Highway 1 från Leggett till San Francisco är grymt kuperad och innehåller många svordomar. Dessutom hinner du uppleva så mycket vacker kust ändå under resan (speciellt i Oregon) att du vill se någonting annat.

Kör hårt!
/Anders Forselius
www.bikingviking.se

Tack för ditt snabba svar och ursäkta mig för mitt sena. Jo, det är den sträckan jag funderar på. Vet du några bra kartor?

Gps Garmin

Med tanke pa den skapliga dollarkursen kan det vara id'e att satsa pa en gps med alla vagar inlagda. Kopte precis en Edge 800 Garmin och det ar sa mycket lattare att navigera med den istallet for vanliga kartor.
De delar annars ut fria och detaljerade kartor i varje stad. Leta upp turistinformationen eller Chamber of Commerce.

Lycka till!
Anders Forselius
www.bikingviking.se

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips