Camingvåningssängar/tältvångingssängar

Jag var uppe i västerbottensfjällen i vår och blev farsinerad av fiskearkar så nu går jag i allvarliga tankar på att bygga en själv.
Det kommer att vara en lätt och smidigt ihopplockbar ark av 5cm vinterisolerad arbetsvagnsväggar som ryms på botten av släpvagnen med 2st skotrar uppepå.

Däremot så undrar jag om någon klurig tillverkare har uppfunnit staplingsbara campingsängar eller s.k tältsängar...som typ våningscampingsängar/våningstältsängar....?

Kom det kommer att vara en lätt och demonterbar konstruktion så kan jag inte bulta fast någon hängmatta i väggar eller tak så det måste stå på golvet...

Tacksam för svar!

Ikea m fl har våningssängar i metall som är demonterbara.

Men kanske får du en bättre lösning om du bygger nåt själv med bultning tvärs igenom en vägg till gavlarna på sängen och så lösa sängbottnar/ ramar som du fixerar i gavlarna.

Thure

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Sök på bunk bed camping, så kommer där upp flera varianter.
Detta är en variant, men säljs på andra siter och avsevärt billigare också.
s-l640.jpg

En simpel DIY lösning är ju att bara köra fyrkantsrör och göra hyllor som du lägger tältsängarna på och fäster på valfritt sätt så kan du klämma in 3 sängar på höjden tom.

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Tack för alla svar! Det var något i "bunk bed" stilen som jag söker efter! Jag ska ta å googla runt lite å se om de finns olika mått å så bara! :)

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.