Byte av Gps-mottagare

Jag har en Blazer 12 sedan ett par år och är
mycket nöjd med hur den funkar.
Vad jag nu är intresserad av är en Gps-mottagare som kan kopplas till datorn och köras med
Kartverkets Sverige-karta.
Jag tror mig ha 4 st att välja på:
Magellan GPS 315
MLR SP 24
Garmin eTrex Summit
Silva Multi-Navigator
Jag efterlyser goda råd om vilken jag ska välja
vad jag ska tänka på och vad jag ska se upp med.
MVH
Hans Törneman

Jeg bruker Magellan GPS 315 og den fungere godt sammen med PC'en. Bruker også et program kalt "Trackmaker" som er utviklet i Brasil. Dette programmet kan lastes ned gratis på http://www.gpstm.com.
Med TrackMaker kan jeg legge kart "bak" ruter og skrive ut etc. om jeg ønsker. Det går greitt og sende data frem og tilbake mellom PC/GPS.

Min GPS bruker jeg lite til navigering, mest til registrering av kulturminner. Det er likevel et problem at satelittene eller satelittsignalene ikke er lik fra dag til dag. Dette kan variere med 2-20 meter alt etter som. Her lurer jeg litt på hva dette kan komme av.

Leif

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Byte av Gpsmottagare

Tack Leif för Ditt svar.Gps 315 är bra och tack
för info om programmet från Brasilien, det ska
jag testa.
Förhoppningsvis kommer fler uppfattningar om de
övriga Gps-arna för att kunna göra min under-
sökning mer komplett.
Jag håller med Dig om att sidorna laddas v'äldigt långsamt.
Hans Törneman

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips