Byta avbärarbälte på Norröna Stetind?

Hej,

Jag har en Norröna Stetind (90 l) från 1998. Jag undrar om det är någon som bytt avbärarbälte på en sådan, eller i alla fall lossat centrumskruven som håller ihop det med säcken. Det känns lite osäkert om man får dit den igen efteråt...

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Hej och nej, jag säljer inte avbärarbältet. Jag behövde ta bort det för att göra nya hål i ryggskenan. Ryggsäcken är toppenbra och jag kan få plats med mycket inne i den och kan bära tungt tack vare det bältet. Jag tyckte att bärsystemet var lite långt pga min korta rygg och ville korta ner det. Fixandet och borrandet gick bra, så nu har en bra säck blivit ännu bättre.
/Lotta

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips