Bygga rygga

Arns framväskor verkar föra lastvikten ner till midjebältet, de satt på den ryggsäck jag såg på en färja under några minuter. Jag har beställt en.

Va roligt. Var det en hel rygga med framväskor du beställde eller bara framväskor? Du får gärna recensera när den kommit och du testat. Är också sugen på en sån säck. Vilken sort var det?

Skickat från mobilen

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Mina föräldrars granne hade en gammal fjällräven ramrygga som jag fick för 200. Därmed struntar jag i att bygga ram utan satsar på resten. Nån som har tips om hur man bygger ett avbärarbälte? Och axelremmar, vad stoppar man med för material? Tänkte försöka göra fästen för såna där Aarn-väskor också.

Lk70

Hej. Skönt att det finns fler som ser fördelarna med ram. jag tycker det fungerade att göra en säck till en ram som tillhört en gammal militärrygga LK70. Den är billig, tålig och trots att den är i stål tycker jag inte vikten är så farlig. Fick ihop en säck på ca 80 l.
Ubbe

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips