Bygga pulka

Håkan K; sa:
Den ljuva doften av epoxy i lägenheten lär dock inte uppsakattas av sambon...

/Håkan

Det var ju väldans vad din sambo e doftkänslig.. Sist hon var på tråden så gillade hon inte den ljuva doften av luad ål å nu så e det epoxy som inte duger. En sådan här kanske vore på plats?

3m6000.jpg

Finner hon denna modell klumpig så har jag upptäckt att Bilsons hörselpropp med fördel diskret kan stoppas i näsborrarna för effektiv dofteleminering.

04962036.jpg

[Ändrat av FJS90/91 2003-03-04 kl 08:29]

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Här finns ritningar om armepulkan, tyvärr bara på finska, men du kan ju försöka att majla till Jaakko Lumme och fråga om översättning. http://cc.oulu.fi/~jlumme/ultimate_jr27.htm

Jag har byggt en pulka av glassfiber och tycker att det inte är svårare, det svåraste är att få tag på formen. Kanske behöver du laminera formen först. Jag kan skicka bilder och instruktion på email om någon vill.

mek; sa:
Jag har byggt en pulka av glassfiber och tycker att det inte är svårare, det svåraste är att få tag på formen. Kanske behöver du laminera formen först. Jag kan skicka bilder och instruktion på email om någon vill.

Den är ju suveränt lätt att tillverka med S&G-teknik. Fördelen är att du får en komposit (trälaminat-glasfiber-epoxy) som är mycket stark och lätt utan att behöva en form. Den blir också lättare än glasfiberlaminat vid en given styrka. På utsatta ställen kan man om man vill använda kevlar eller kolfiber alltefter behov.

/Hans

Har det skett nått på bygg fronten?

Funderar på att dra igång o bygga en pulka när vi flyttat, så undrar om någon någon gjort det redan o kanske har erfarenheter att dela med sig av, material, kostnad, mm.

Mvh. Gunnar Westholm

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips