Bunnerfjällen=ett Sarek i miniatyr??

Hej, tänkte lägga en liten rapport efter en avslutad fjällvandring kring Bunnerfjällen. Vilken bra vandring det blev! Jag har sökt info här på Utsidan kring Bunnerfjällen och Jämtlandsfjällen överlag vilket har varit mycket nyttigt och nödvändigt då jag tidigare bara vandrat kring keb och i Sarek.
Turen startade i Storulvån och vidare mot Bunnerfjällen efter någon km gång på grusvägen mot Tjallingen. Vi avslutade med att gå över Snasahögarna ned mot Enafors längs Silverfallet.

Vi såg inte en enda människa under 3 dygn när vi var vid Bunnerfjällen. FANTASTISKT för att vara ett så lätt tillgängligt område. Fick faktiskt en "Sarek känsla" av att vandra där.
Fina vyer, bra tältplatser etc. Allt var toppen.
Jag kan verkligen reommendera Bunnerfjällen som ett jättebra område att lägga en fjällvandring i.

Tack för all hjälp med att planera turen!

Mvh
Magnus

Vad var likheten med sarek, förutom bristen på folk? Det finns ju många områden som det är tämligen folktomt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej

Vi gick den sträckan som ni har tänkt att gå, grusvägen från storulvån, vidare upp mot bunnersjöarna, sedan runt bergskammen in i nästa dal. Vi avslutade med att gå mot sturulvån och vidare ned till enafors via snasahögarna och silverfallet. Jag har ingen karta framför mig så det är svårt att ge bra tips med rätt namn och position. Bra tältplatser vid bunnersjöarna, inne vid sjön längst in i nästa dal som är på "baksidan" av bunnertopparna.
Vi var otroligt nöjda med turen.
Frågar du mer så ska jag försöka att svara...

Mvh
Magnus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips