Lite lägre svansföring hade varit lämpligt.
Förlåt, dum formulering, men jag kunde inte redigera den. Menade:
Lite mer ödmjukhet hade varit lämpligt.
Lite lägre svansföring hade varit lämpligt.
Förklara för mig varför det är som det är. Jag vill gärna veta varför dessa åsikter om att inte bulta är så mycket bättre än andra åsikter.
Det finns inga lagar som bryts även om man går emot all eran "etik". Dessutom är dessa åsikter inte välkända, som du kanske tror.
Fast nu var det inte riktigt det jag beskrev, utan att Letterbox fanns på Sverigeföraren tills nyligen, vilket innebär att det inte är någon okänt led. Sverigeföraren för ända anses vara vedertagen inom klättringen i Sverige, och det faktum att det inte finns någon ritat topografi antyder ju just att man bör höra sig för var exakt den leden går.Mmm precis så som Klippsmurfen beskriver här tror jag att Jocke har resonerat innan han bultat upp en uppenbar sportled som inte finns någon annanstans än om man redan känner till namnet och googlar på just det.
Jag känner mag9 och vet att det är väl underbyggda argument, även om de är ovanliga.Nu spelar du dum eller trollar. Detta är så klart inga lagar. Det är allmänt vedertagen god stil. Hyfs. Hänsyn. Vad du nu vill kalla det. Om du missat detta så vet jag inte riktigt var du befunnit dig de sista 50 åren, eller om du är ny i klättringen. Lyssna in dig lite och försök inte göra gällande att din okunskap är nån sorts föredöme.
Och det handlar inte om att inte bulta. Det handlar om att låta bli att bulta leder som någon annan gjort i bättre stil långt innan du hittade leden, utan att be om lov.
Fast nu var det inte riktigt det jag beskrev, utan att Letterbox fanns på Sverigeföraren tills nyligen, vilket innebär att det inte är någon okänt led. Sverigeföraren för ända anses vara vedertagen inom klättringen i Sverige, och det faktum att det inte finns någon ritat topografi antyder ju just att man bör höra sig för var exakt den leden går.
Kuriosa kan möjligen vara att när nya leden Jocke skrevs in lades den inte alls mellan Nada och Petitess utan mellan Petitess och Telefonstolpen och krockade därför inte med Letterbox. Men verkligheten kanske var en annan. Men allt det där går att läsa i historiken på Sverigeföraren.
Jag känner mag9 och vet att det är väl underbyggda argument, även om de är ovanliga.
Nu spelar du dum eller trollar. Detta är så klart inga lagar. Det är allmänt vedertagen god stil. Hyfs. Hänsyn. Vad du nu vill kalla det. Om du missat detta så vet jag inte riktigt var du befunnit dig de sista 50 åren, eller om du är ny i klättringen. Lyssna in dig lite och försök inte göra gällande att din okunskap är nån sorts föredöme.
Och det handlar inte om att inte bulta. Det handlar om att låta bli att bulta leder som någon annan gjort i bättre stil långt innan du hittade leden, utan att be om lov.
Klart jag trollar, och du fallar rätt ner i din egen grop.
Hade du haft minsta respekt för mig eller Jocke så hade du eller dina kumpaner betett minsta respektfullt/proffsigt så hade ni kontaktat honom privat på facebook och förklara läget för honom, för han känner väl inte till era OSKRIVNA regler. Utan ni flamar honom publikt och fortsätter även baktala honom vidare på forum som han säkert inte känner till.
Bättre stil, be om lov. Haha tragiskt, äger FA klippan? Nej skulle inte tro det. Trad är en bättre stil än Sport, det är det de hela handlar om. Det är min poäng, han skulle aldrig vinna en diskussion med er för ni ger er aldrig, inga kompromisser, alla som inte tycker som ni är idioter. Det har jag märkt klart och tydligt med samtliga som jag träffar på när jag är ute och klättrar.
Vem saknar hyffs och respekt egentligen?
Jonas Lyckegård tycker t.ex. att man borde såga av bulten till 7+ starten till Stop och Start i Gärdsås. Hur lyder historien där, har något okunnig satt bulten där också av ren okunskap eller för att "jävlas" med er "traddare". Det finns fler sådana historier som man hört från diverse klättrare som man råkat på.
Var har jag varit dom senaste 50 åren? Ja vart fan har du varit dom senaste 50 åren, hur gammal är du egentligen? Vad har du ådstakommit?
Är det god stil att hålla på som ni gör här? Klart du klankar ner på folk som inte har din kunskap heller. Undra hur du skulle känna dig om du hittar något ny sport/hobby att utöva och blir utpekad och uthängd för att du råkar göra ett misstag.
Klart jag trollar, och du fallar rätt ner i din egen grop.
Hade du haft minsta respekt för mig eller Jocke så hade du eller dina kumpaner betett minsta respektfullt/proffsigt så hade ni kontaktat honom privat på facebook och förklara läget för honom, för han känner väl inte till era OSKRIVNA regler. Utan ni flamar honom publikt och fortsätter även baktala honom vidare på forum som han säkert inte känner till.
Bättre stil, be om lov. Haha tragiskt, äger FA klippan? Nej skulle inte tro det. Trad är en bättre stil än Sport, det är det de hela handlar om. Det är min poäng, han skulle aldrig vinna en diskussion med er för ni ger er aldrig, inga kompromisser, alla som inte tycker som ni är idioter. Det har jag märkt klart och tydligt med samtliga som jag träffar på när jag är ute och klättrar.
Vem saknar hyffs och respekt egentligen?
Jonas Lyckegård tycker t.ex. att man borde såga av bulten till 7+ starten till Stop och Start i Gärdsås. Hur lyder historien där, har något okunnig satt bulten där också av ren okunskap eller för att "jävlas" med er "traddare". Det finns fler sådana historier som man hört från diverse klättrare som man råkat på.
Var har jag varit dom senaste 50 åren? Ja vart fan har du varit dom senaste 50 åren, hur gammal är du egentligen? Vad har du ådstakommit?
Är det god stil att hålla på som ni gör här? Klart du klankar ner på folk som inte har din kunskap heller. Undra hur du skulle känna dig om du hittar något ny sport/hobby att utöva och blir utpekad och uthängd för att du råkar göra ett misstag.