Brooks B17 eller B17 Narrow.

Jag spanar lite efter en lädersadel från Brooks nu när jag ska på en längre cykelsemester i sommar.

Jag har hittat en som verkar vara riktigt bra, B17.
Den har fått genomgående god kritik om man läser på nätet.

Men, om jag kollar in bilderna så ser det ut som om den kanske inte ser riktigt 100 ut på min cykel.
Inte för att jag bryr mig så mycket, men det verkar finnas ett alternativ som ser bättre ut, frågan är om jag sitter sämmre på den.
Det är alltså b17 narrow.

Ska kanske sägas att jag inte är någon tunnis, om det nu spelar någon roll inför valet.

Och någon möjlighet att testa en sadel innan jag köper den verkar det inte finnas.

//Kristofer

Vilken av sadlarna du ska välja beror på sittställningen. En mer framåtlutad, typ racercykling, sittställning ska ha en smalare sadel. För detta är Narrow sadlarna tänkta. Mer upprätt sittställning är ger den vanliga B17. Sedan kan det väl förstås tänkas att man ändå skulle fördra "fel" sadel. Det kan ju vara lite knepigt att få till det där med sadlar.

Mange

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jag har cyklat racer med B17 standard åtskilliga mil och tycker det är kalas. Beror nog mycket på tycke, smak och hur man är skapt ;-)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips