Brooks B17 eller B17 Narrow.

Jag spanar lite efter en lädersadel från Brooks nu när jag ska på en längre cykelsemester i sommar.

Jag har hittat en som verkar vara riktigt bra, B17.
Den har fått genomgående god kritik om man läser på nätet.

Men, om jag kollar in bilderna så ser det ut som om den kanske inte ser riktigt 100 ut på min cykel.
Inte för att jag bryr mig så mycket, men det verkar finnas ett alternativ som ser bättre ut, frågan är om jag sitter sämmre på den.
Det är alltså b17 narrow.

Ska kanske sägas att jag inte är någon tunnis, om det nu spelar någon roll inför valet.

Och någon möjlighet att testa en sadel innan jag köper den verkar det inte finnas.

//Kristofer

Vilken av sadlarna du ska välja beror på sittställningen. En mer framåtlutad, typ racercykling, sittställning ska ha en smalare sadel. För detta är Narrow sadlarna tänkta. Mer upprätt sittställning är ger den vanliga B17. Sedan kan det väl förstås tänkas att man ändå skulle fördra "fel" sadel. Det kan ju vara lite knepigt att få till det där med sadlar.

Mange

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har cyklat racer med B17 standard åtskilliga mil och tycker det är kalas. Beror nog mycket på tycke, smak och hur man är skapt ;-)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips