Bron över Handölan i Tjallingen?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag känner till vad länsstyrelsen skriver. Och länsstyrelsen skriver inget om denna bro, av det skälet att det inte är deras bro antar jag. Men det är ju tillåtet att gå både utanför led och på avstängd led.

Vad jag undrar är aktuell status: är bron hel, finns det någon skylt som säger att den är privat och inte får användas av vandrare/turister, är den låst? Någon som använt bron nyligen?

Då har Handölsdalens sameby fått bort den första av de för sig så förhatliga möjligheterna att göra en rundtur...då sitter de väl bara och hoppas på fler raserade broar som länsstyrelsen inte vågar ersätta.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips