Bro öster om Gardaure?

Jag sitter och letar nya färdvägar i Arjeplogsfjällen och i Claes Grundstens "Vandra Kungsleden 3" så skriver han om en bro som ska finnas öster om sjön Gardaure.

Är det någon som vet var den bron finns och om den finns kvar?
Jag försöker hitta den på Google Earth men lyckas inte.

Han skriver om bron i färdväg C mellan Vuoggatjålme och Mavas men där man kan göra en avstickare till Miekak om man tar sig förbi Gardaure och dess vattensystem. Det säkraste sättet ska då vara via den bron men den kortaste via ett besvärligt vad väster om Gardaure.
 
Även jag har letat förgäves efter bron, men den finns tydligen inte kvar. Mitt ex av Grundstens bok är tryckt 1995 och på min papperskarta BD 14 tryckt 2005 är den borta. Jag hittar heller ingenting i flygbilden.

Broar förfaller och försvinner, nya kommer till...........

Hälsn Pelle
 
Även jag har letat förgäves efter bron, men den finns tydligen inte kvar. Mitt ex av Grundstens bok är tryckt 1995 och på min papperskarta BD 14 tryckt 2005 är den borta. Jag hittar heller ingenting i flygbilden.

Broar förfaller och försvinner, nya kommer till...........

Hälsn Pelle

Jag har mejlat till folket i Vuoggatjålme, dom borde ju veta.
Antagligen är bron borta men man kan ju alltid hoppas. Annars får man söka sig uppströms och vada alternativt att gå så högt upp att man kommer till vattendelaren.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.