Bred textilrem/plattband för utegym

De band vi hade på ett gym för länge sen på en kombinerad mag/rygg/dipsställning var mest troligt nån typ av sadelgjord,
 
Jag hjälper vissa år en bekant med att ta upp/sjösätta hans segelbåt som väger flera ton.. Företaget som gör det mesta av arbetet med en mobilkran har breda och starka band. Men mycket möjligt att dessa band kostar en smärre förmögenhet-
 
https://www.extremtextil.de/en/braids-webbing/webbing.html här bör du kunna hitta det du söker. Maila dem din kravspec på engelska eller tyska.

Thure

Jag har varit där och tittat men då jag verkar ha svårt att förklara hur "lagom styv" jag vill ha dne på svenska här i forumet så blir det nog för svår att förklara på engelska som dessutom sedan ska tolkas av en tysk....

Hade helst hittat något i en butik nära mej för att kunan känna före köp men börjar nästan ge upp det -men ska besöka Hööks (hästprylkedja) också innan jag gör något försök på webben.

/Patrik
 
Syntetisk sadelgjord eller en bit brandslang

Fast för hemmabruk funkar det lika bra med ett begagnat syntetiskt träningsbälte, de brukar kosta 40-50 kr på loppisar
 
Jag har 25 mm i remmar. Ganska styva redan på 25. Skulle tro att en "ögla" skruvad med skruv/bricka blir perfekt.
 
Kom på att jag glömt återraportera vilken lösning det blev. det löste sig gratis, i diket längs en väg hittade jag en trasig avdragen bred blå spännrem (troligen efter misslyckad bogsering då jag några dagar tidigare såg en lastbil med haveri på samma plats). Och den remmen gör nu tjänst som benhållare på ryggresningsbordet.
Så här ser hela utegymet ut, även om det inte är någon närbild på just benremen - satte ihopa den med en knut bara. finns även en boxsäck att hänga upp, när jag är på det hummöret.
utegym.jpg


/Patrik
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.