Bränsleflaska till Primus MF kök?

Köpte igår ett multifuel kök på Naturkompaniets outlet i Ö-vik, Primus ExpressLander, till reducerat pris. Men det som saknas är bränsleflaskan för att det ska bli komplett. De sålde även Primus vattenflaska i aluminium för 49:-.

Är det någon som vet om man kan använda vattenflasken som bränsleflaska? Gängan är samma så det är inga problem att ansluta pumpen. Det jag tänker mig är om BPA-fria ytbehandling i vattenflaskan tål bensin/fotogen...

Produktinfo...
Vattenflaskan: http://www.primus.se/drinking-bottle-aluminium-1-0-l
Bränsleflaskan: http://www.primus.se/fuel-bottle-1-0-l

Hälsningar Fredrik

avslutad210712

Gäst
Varför chansa med något så viktigt?

En bränsleflaska är inte speciellt dyr.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Håller med dig till 100%. Det är snåljåpen som fått tittar fram. Och det är inte MF-säsong ännu på många månader för min del. Nu är det sommar och gas-säsong :)

Köp en riktig bränsleflaska, är inte säkert att en annan flaska klarar att trycksättas. Till er gasfantaster sager jag bara Svea, inget långsamt kok på sista gas-skvätten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips