Brännare och gastuber

Jag har Trangias gasbrännare, och är nöjd med den. Dock, ibland får jag inte fram någon gas. Det händer mest med de stora tuberna från Primus, och alldeles särskilt med tuberna med rundad överdel.
Det verkar som om den lilla piggen vid förskruvningen inte når ner tillräckligt i tuben. Är jag ensam om detta, eller har någon mer råkat ut för det? Har någon något tips på vad jag ska göra?
Naturligtvis har jag försökt att skruva fast tuben hårdare, och det hjälpte inte. Tuberna är fulla, och brännaren fungerar perfekt med de små tuberna, som har samma gänga.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Fel på kannistern

Vet med säkerhet att Primus eller rättare sagt produktionsanläggningen hade problem med detta när den nya rundare behållaren kom. Förslutningen på burken sitter för djupt. Ta med kvitto och byt burken där du köpte den. du kan för säkerhets skull ta med brännaren och kolla den nya med så att du inte får en behållare från samma batch. Problemet ska vara borta sen ett bra tag tillbaka.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips